به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، مصطفی سالاری در دیدار مجمع نمایندگان استان با نماینده ولی فقیه در گیلان در بیت امام جمعه رشت با اشاره به برخی ناآرامی ها در استان و کشور اظهار کرد: تجمعات اخیر در گیلان متأثر از بیکاری و معیشت مردم به ویژه جوانان بود.

وی با اشاره به اقدامات مطلوب دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی در تجمعات اخیر گیلان افزود: با اقدامات انجام شده از سوی دستگاه های امنیتی اجازه داده نشد تا معترضانی که از فرزندان همین آب وخاک هستند، کوچک ترین اتفاق تلخی همچون سایر استان ها برای معترضین به وجود بیاید.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه گیلان در حد سند، از سند چشم انداز توسعه برخوردار است، گفت: زمانی داشتن سند به درد می خورد که بتواند برای استان برنامه های عملیاتی تعریف کند.

سالاری بابیان اینکه همه مسئولین یک آینده کلی در ذهن خود دارند، خاطرنشان کرد: باید دانش موجود در استان به صورت برنامه تعریف شود و منابع و تخصیص کار آن بین مردم و دولت و بخش های مختلف مشخص شود.

وی همچنین به مطالبات چای کاران گیلانی اشاره کرد و افزود: تمامی سهم دولت از مطالبات چای کاران پرداخت شده اما تا وقتی که کارخانه داران به پول برسند و بتوانند مطالبات چای کاران را بپردازند کمی زمان بر است گرچه تاکنون ۸۴ درصد مطالبات چای کاران استان پرداخت شده است.

استاندار گیلان به موضع برنج و واردات آن نیز اشاره کرد و گفت: ثبت سفارش ها در رابطه با برنج ممنوع شده و ارز مبادلاتی هم کنار گذاشته شده و واردات کنندگان باید با ارز آزاد اقدام به واردات کنند که این دو مورد منجر می شود تا قیمت برنج خارجی افزایش پیدا کند و آینده خوبی برای بازار داخلی برنج را شاهد باشیم.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان