مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان گفت : در گیلان 20 هزار نفر در قالب خادمان افتخاری ، هیئت امنا و فعالان مراکز فرهنگی مشغول به فعالیت هستند.





به گزارش لنگرنیوز ، همایش استانی تجلیل و بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه استان گیلان با حضور مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گیلان ، مسئولین و مردم شهرستان لنگرود در حرم مطهر امامزادگان 12 تن ملاط شهرستان لنگرود برگزار شد .



در این مراسم مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان ضمن تبریک بمناسبت فرا رسیدن دهه کرامت و همچنین فرا رسیدن ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر افزود : روز دختر روز بسیار بزرگی است ، از این وجود نازنین در دین اسلام تاکید بسیار زیادی شده است و پیامبر خدا(ص) در حدیثی می فرماید: اگر می خواهید بدانید مرد یک خانواده چگونه مردیست از زنان و دختران آنها بپرسید.



حجت اسلام والمسلمین ولی عادلی به دلایل مهاجرت امامزادگان به ایران و همچنین دیار گیلان اشاره کرد و افزود : ما این بزرگواران را با آغوش باز پذیرفتیم و دلایل مهم حضور این بزرگواران را می توان به هجرت آقا امام رضا(ع) که بدنبال آقا ایشان هم رهسپار شدند .



وی با بیان اینکه دعوت امام رضا(ع) از امامزادگان برای مهاجرت به ایران دومین عامل حضور امامزادگان در کشور است گفت : سومین عامل مهر و محبت به اهل بیت(ع) و اولاد بزرگوار ایشان می باشد که در دلهای تمامی مردم ایران بخصوص مردم این دیار وجود داشته است که اینان را می توان دلایل وجود این بزرگواران در کشور و دیار ما دانست .



مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با بیان اینکه تعداد ۹۴۰ بقعه متبرکه در گیلان وجود دارد افزود : بقاع متبرکه از شاخص های بسیار خوبی برخوردار است ، ارتباط با این بقاع شاخصه های فرهنگی و دینی را در افراد بالا می برد و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند بقاع متبرکه باید به قطب های فرهنگی تبدیل شوند لزوم توجه به این مسئله را پررنگ می کند و در مناطقی که بقاع متبرکه در آن وجود دارد ما شاهد ایجاد آبادانی ، اجتماع ، عبادت ، توسل و امید و ایمان و امنیت در بوده ایم .



ولی عادلی همچنین در پایان با اشاره به اینکه کلیه نذورات مردم متدین به امامزادگان در جهت اجرای فعالیت های عمرانی ، قرآنی ، فرهنگی و… هزینه می شود افزود : این جزو وظیفه شرعی و قانونی ماست که از کلیه این نذورات در راه شرعی خود حفاظت کنیم و ما هرگز اجازه نخواهیم داد کسی به این نذورات دست درازی کند و بطور جد با خرافه پرستی مبارزه خواهیم کرد .



وی همچنین در ادامه به اجرای طرح حفظ حافظان قرآن کریم در گیلان اشاره کرد و افزود : در سال گذشته با وجود انجام کارهای فرهنگی در بقاع متبرکه انجام شد شاهد حضور ۶۰ هزار نفری در مسابقات قرآنی استان بودیم و در سال 1393 تا کنون شاهد حضور 11 هزار نفر در مسابقات فرهنگی بودیم.



مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان گفت : در گیلان 20 هزار نفر در قالب خادمان افتخاری ، هیئت امنا و فعالان مراکز فرهنگی مشغول به فعالیت هستند.



در پایان این همایش از 80 هیئت امناء نمونه و نفرات برتر بقاع متبرکه استان گیلان تجلیل و قدردانی شد .





1 (1) IF IF IF IF IF IF IF IF IF IF IF IF IF IF IF


طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان