به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، «خواجه محمد آصف» وزیر امور خارجه پاکستان گفت: با توجه به تعلیق کمک مالی و امنیتی واشنگتن به اسلام آباد اتحاد و همکاری با آمریکا را تمام شده می دانیم.

وی در مصاحبه با روزنامه «وال استریت ژورنال» افزود: پاکستان دیگر متحد آمریکا نیست زیرا با متحدان چنین رفتاری نمی شود.

به گزارش روزنامه جنگ،آصف تأکید کرد: اتحاد با آمریکا در سال 2001 و شرکت در جنگ افغانستان اشتباه بزرگی بود که سبب گسترش تروریسم در پاکستان شد.

این خبر در حالی منتشر می شود که سخنگوی ارتش پاکستان گفت: تصمیم یک جانبه آمریکا برای قطع کامل کمک های مالی و نظامی پاکستان به خود این کشور آسیب می زند.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد کمک های مالی و نظامی پاکستان به حالت تعلیق درآمده است و تا زمانی که اسلام آباد خواسته های واشنگتن را برآورده نکند هیچ کمک مالی به این کشور تعلق نخواهد گرفت.

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد اعلام کرد: تصمیم دونالد ترامپ درباره قطع کمک مالی پاکستان نه به خاطر رأی مثبت این کشور برای فلسطین بلکه به دلیل فراهم کردن مخفی گاه امن برای تروریست ها است.

وی افزود: پاکستان بازی دوگانه علیه آمریکا به راه انداخته و از تروریست هایی که در افغانستان علیه واشنگتن وارد عمل می شوند، حمایت می کند.

وزیر امور خارجه پاکستان گفت: اینکه آمریکا نام پاکستان را به لیست کشورهای تحت نظر اضافه کرده به این معناست که از تمام ابزارهای خود علیه این کشور استفاده می کند.

رئیس جمهور آمریکا در نخستین پیام توئیتری خود در سال 2018 میلادی از قطع کمک های واشنگتن به دولت پاکستان خبر داد و اعلام کرد که واشنگتن در اقدامی احمقانه در طی 15 سال گذشته 33 میلیارد دلار به این کشور کمک کرده است که این روند ادامه نخواهد یافت.

وی ادامه داد: پاکستان جز دروغ و فریب کاری چیزی تحویل آمریکا نداده و رهبران این کشور ما را احمق فرض کرده اند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان