به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز (یکشنبه) با ژنرال ناصرخان جنجوعه مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان که به ایران سفر کرده است، دیدار و پیرامون همکاری های اقتصادی، سیاسی و امنیتی بین دو کشور گفت وگو کرد.

شمخانی با اشاره به روابط تاریخی و تمدنی و همچنین اشتراکات فراوان فرهنگی و مذهبی بین دو کشور بر اهمیت گسترش مناسبات و همکاری ها دوجانبه در زمینه های مختلف و به ویژه مقابله با تهدیدات مشترک تاکید کرد.

وی افزود: فعال کردن ساختارهای همکاری دوجانبه و طراحی سازوکارهای مشترک، متناسب با تغییر مولفه های تهدیدزا از جمله اقدامات فوری است که باید از سوی دستگاه های ذیربط در دو کشور مورد اهتمام جدی قرار بگیرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با انتقاد از راهبرد جدید امنیت ملی آمریکا که موجب افزایش ناامنی و بی ثباتی در جهان می شود، خاطرنشان کرد: سیاست مزورانه، دوگانه و اختلاف افکنانه آمریکا در قبال کشورهای اسلامی از جمله ایران و پاکستان ایجاب می کند تا ضمن هوشیاری و تمهید اقدامات بازدارنده، همکاری بین کشورهای اسلامی علیه آمریکا گسترش یابد.

امیر دریابان شمخانی گفت: پرداختن به مسئله فلسطین به عنوان اولویت اصلی جهان اسلام یک ضرورت است و ائتلاف هایی که با هزینه کشورهای اسلامی ایجاد شده بایستی معطوف به تحقق آرمان آزادی قدس شریف باشد.

نماینده مقام معظم رهبری بر ضرورت به کارگیری فرصت های متعدد همکاری بین دو کشور به ویژه در مسیر حل موضوعات مرتبط با جهان اسلام از جمله رفع محاصره مردم یمن تاکید کرد و افزود: حمایت از انجام گفت وگوهای سیاسی بین یمنی ها و پایان بمباران و محاصره این کشور و امدادرسانی فوری به مردم خواست کشورهای اسلامی و جامعه جهانی است.

وی با تاکید بر لزوم حفظ و صیانت از امنیت پایدار در مرزها و انجام اقدامات مشترک در موضوعاتی مانند مبارزه با ترانزیت مواد مخدر، قاچاق انسان و سلاح و مبارزه با اشرار خاطرنشان کرد: اجازه نخواهیم داد برخی کشورها با ارسال سلاح و اجاره تروریست برای ایجاد ناامنی در مرزها، روابط بین دو کشور را تحت تاثیر قرار دهند.

ناصرخان جنجوعه مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان نیز در این دیدار با تاکید بر لزوم هوشیاری کشورهای اسلامی در برابر توطئه های خارجی که با هدف افزایش نزاع بین مسلمانان و کشورهای اسلامی دنبال می شود، تصریح کرد: پاکستان همکاری های امنیتی و اقتصادی خود را با جمهوری اسلامی ایران گسترش خواهد داد.

مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان با اشاره به جایگاه موثر ایران به عنوان کشوری امن، باثبات و مقتدر در منطقه شرق آسیا اظهار داشت: اسلام آباد از زمینه های جدیدی که برای توسعه همکاری های مشترک اقتصادی، تجاری و بازرگانی  فراهم شده استقبال می کند و بر تلاش مشترک برای به فعلیت رساندن گام های جدید در همکاری های فیمابین تاکید دارد.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان