موج جدید سرما و برف درراه گیلان

۱۳۹۶/۱۰/۲۴ ۱۰:۵۰ چاپ کد خبر: 91937
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، بهمن کمانگر دقایقی پیش در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره وضعیت آب وهوای گیلان طی روزهای آتی اظهار کرد: نقشه های هواشناسی بیانگر تقویت تدریجی توده هوای سرد و بارشی از بامداد یک شنبه و استقرار آن تا روزهای میانی هفته در استان است.

وی با اشاره به وضعیت دمای هوا استان طی روزهای آینده افزود: شرایط برای کاهش دما 3 تا 6 درجه سلسیوس در جلگه و 8 تا 13 در جه سلسیوس در ارتفاعات همراه با وزش باد، بارش باران و برف پیش بینی می شود.

 مدیرکل هواشناسی استان گیلان گفت: بارندگی و وزش باد برای عصر یک شنبه و روز دوشنبه در نواحی مرکزی و غربی استان گاهی با شدت بیشتر پیش بینی می شود.

وی با اشاره به اینکه در روزهای آینده دریا مواج و طوفانی پیش بینی می شود افزود: مردم استان با توجه به آب گرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها از استقرار در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها جدا خودداری کنند.

کمانگر با اشاره به اینکه احتمال اختلال در تردد خودروها در محورهای کوهستانی وجود دارد گفت: رانندگانی که قصد عبور از محورهای کوهستانی رادارند با توجه به پیش بینی بارش برف در ارتفاعات حتماً تجهیزات زمستانه ازجمله زنجیر چرخ را به همراه داشته باشند. مدیرکل هواشناسی استان گیلان بیان کرد: پس از خروج سامانه بارشی برای روزهای چهارشنبه و پنج شنبه در محورهای کوهستانی یخبندان پیش بینی می شود.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان اقدامات لازم را برای مقابله با مشکلات به عمل آورند بیان کرد: بخش های مختلف اجرایی نظیر مدیریت بحران، مدیریت منابع آب و برق، مدیریت منابع طبیعی و کشاورزی، سازمان آتش نشانی، سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، فرمانداری ها، شهرداری ها، پلیس راه و پلیس راه، راه و شهرسازی، راهداری و نیروهای نظامی و انتظامی اقدامات لازم را به عمل آورند.

کمانگر بابیان اینکه هرگونه تغییر در نقشه های هواشناسی اطلاع رسانی خواهد شد گفت: مسئولان با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم و توصیه های کارشناسی را صادر نمایند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان