به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه از پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره تشکیل «کارگروه اصلاح برجام» توسط آمریکا و اروپا طفره رفت.

«رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا امروز، دوشنبه بعد از دیدار با مقام های انگلیسی مدعی شد دو کشور به توافقی بر سر تشکیل کارگروهی جهت اصلاح برجام دست یافته اند.

وی بعد از دیدار با «ترزا می»، نخست وزیر انگلیس، «مارک سیدویل»، مشاور امنیت ملی و «بوریس جانسون»، وزیر خارجه این کشور گفت با آنها برای تشکیل کارگروهی متشکل از کارشناسان جهت اصلاح معایب برجام به توافق رسیده است.

تیلرسون گفت که این کارگروه ممکن است از هفته آینده به بعد تشکیل جلسه خواهد داد تا نقائص برجام را با تلاش برای «رسیدن به یک توافق جانبی دیگر یا رسیدن به مکانیسمی برای رفع نگرانی های ما» رفع کند.

فدریکا موگرینی بعد از دیدار با «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی در بروکسل، در جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران حاضر شد.

خبرنگار وال استریت ژورنال بعد از پرسیدن سوال اول خود که به مذاکرات اسرائیل-فلسطین مربوط بود سوال دوم خود را به ایران و برجام اختصاص داد.

 وی پرسید: «سوال دوم من به ایران مربوط می شود. تیلرسون امروز در لندن با بوریس جانسون دیدار کرد. او گفت کارگروهی راه انداخته تا در چارچوب آن مباحثات لازم پیرامون آنچه او و ترامپ به آن توافقات جانبی می گویند را پیگیری کند. آیا صحبت کردن درباره یک توافق جانبی - نه مذاکره مجدد بر سر برجام- برای شما واقع بینانه است؟»

«موگرینی» گفت چون این خبرنگار دو سوال پرسیده، او به یک سوال بنا به انتخاب خودش پاسخ می دهد.

وی گفت: «قانون من این است که وقتی دو سوال مطرح می شود خودم انتخاب می کنم کدام یکی را جواب بدهم. امروز هم استثنایی وجود ندارد، بابت این متأسفم. به سوال اولتان (درباره مذاکرات سازش) که به جلسه امروز هم مربوط می شود پاسخ می دهم.»

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان