به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، حسن شمشادی امشب در اختتامیه هشتمین جشنواره مردمی عمار در کانون زینبیه شهرستان لنگرود اظهار کرد: مطالب زیادی از بحران 83 ماهه در سوریه دارم ولی شاید در این زمان کم بیان همه موارد ممکن نباشد.  

وی گفت: بحرانی با نام انقلاب مردمی در سوریه به دروغ آغاز شد و امپراتوری عبری، عربی و غربی مسیر را به سمتی بردند که آنچه نباید صورت گرفت.

 

خبرنگار سابق صداوسیما در سوریه با اشاره به اهمیت رسانه در عصر کنونی، افزود: آن چیزی که پیش از آغاز جنگ در دمشق و شام بر روی مردم شلیک می شد بمباران رسانه ها بود.

 

شمشادی بیان کرد: زمانی که در دمشق ساکن بودم تظاهرات مردمی هم وجود داشت ولی قبل از آغاز جنگ داعش، این رسانه ها بود که زودتر شلیک کرد.

 

وی تصریح کرد: هیچ سلاحی در دنیا ساخته نشده که 24 ساعته شلیک کند و پیشرفته ترین سلاح ها نیز نیاز به استراحت و مواظبت دارد ولی رسانه نیاز به هیچ استراحتی ندارد و به صورت 24 ساعته می تواند شلیک کند.

 

خبرنگار سابق صداوسیما در سوریه گفت: رسانه های العربیه و الجزیره نخستین رسانه هایی بودند که بمباران رسانه ای در سوریه آغاز کردند و مردم خیلی از کشورها نیز باور کردند که وضعیت بحرانی سوریه فقط تظاهرات مردمی است و حتی برخی از مسئولین و شخصیت های کشور نیز باور کردند که بحران سوریه مثل بحرین، یمن و ... است.

 

شمشادی با اشاره به هوشیاری دقیق و تبیین راهبرد نظام انقلاب اسلامی، افزود: امام خامنه ای در همان روزهای اول بحران در سوریه فرمودند که در کنار مطالبات به حق مردم، توطئه خارجی وجود دارد و راهبرد انقلاب را در حساس ترین شرایط منطقه تبیین کردند که ایران در کنار مردم سوریه می ایستد.

 

وی گفت: رهبری فرمودند اگر در سوریه نجنگیم باید در مرزهای ایران با دشمن بجنگیم ولی برخی این فرمایش به جدی نگرفتند و خندیدند ولی چندین ماه بعد حضور چند داعشی در مجلس و حرم امام، حواس خیلی ها را پرت کرد.

 

خبرنگار سابق صداوسیما در سوریه با اشاره به سؤالات متعدد جوانان در سطح جامعه و دانشگاه ها، بیان کرد: ملت پویا ملتی است که سؤال کند و دغدغه رشد داشته باشد و این ظرفیت موجود است، مسئولین پویا چه کسانی هستند و چه زمانی باید پاسخ دهند؟

 

شمشادی تصریح کرد: مدافعان حرم مانند شهدای دفاع مقدس برای امنیت، ناموس و خاک کشور جان دادند ولی برخی نه شکر می کنند، نه قدر می دانند و در مقابل کنایه و نیش هم می زنند.

 

وی با تأکید بر حمایت از جشنواره های مردمی، افزود: جشنواره عمار باید جشنواره ای در تراز انقلاب اسلامی باشد و هرسال پربارتر و ارزشمندتر باشد.

 

خبرنگار سابق صداوسیما در سوریه با بیان اینکه مستندسازی فقط مستند از شهدا و جنگ نیست، تصریح کرد: مستندسازان و عماران جوان زندگان خانواده های شهدا و منش زندگانی بزرگان و فعالان عرصه های مختلف جامعه را به تصویر بکشند.

 

شمشادی با اشاره به غربت شهدای مدافع حرم، گفت: درصد کسانی که شهدای 8 سال دفاع مقدس را زیر سؤال می برند و نیش و کنایه می زنند کم است ولی درصد کسانی که به خون شهدای مدافع حرم می خندند که در کشور دیگری برای دفاع از کشور و انقلاب جان دادند و با بصیرت وارد میدان نبرد شدند بیشتر است که باید درباره اهمیت حضور نیروهای مستشاری و مقابله با داعش در قالب فیلم، مستند و ... فعالیت کرد.

 

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان