به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، محمدحسین قربانی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت از طرح تصویب آزادسازی قلیان در قهوه خانه های مجوز دار خبر داد و اظهار کرد:  نمایندگان مجلس شورای اسلامی با فوریت مصرف قلیان در قهوه خانه های مجوز دار سنتی را از مقررات ممنوعیت استعمال دخانیات در اماکن عمومی مستثنی کردند.

وی بابیان اینکه آزادسازی قلیان در جامعه قبح آن را می شکند، افزود: با آزاد شدن قلیان در جامعه زشتی های آن از بین رفته و جامعه مریض تر خواهد شد.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تصویب چنین قانونی جای تأمل دارد، گفت: در شرایطی که اولویت اصلی کشور اشتغال و کاهش بیکاری است نباید آزادسازی قلیان در قهوه خانه ها مدنظر نمایندگان باشد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه آزادسازی قلیان هیچ توجیهی ندارد، خاطرنشان کرد: سالانه تعداد بی شماری از مردم در پی استعمال دخانیات سلامتی خود را از دست می دهند و میلیاردها تومان برای درمان آن ها هزینه می شود.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت با اشاره به ضرر مضاعف قلیان نسبت به سیگار افزود: تا وقتی که سیگار در کشور آزاد بوده بسیاری از مردم سلامت خود را ازدست داده بودند و وزارت بهداشت برای معرفی ضررهای آن بسیار زحمت کشیده بود که با آزادسازی قلیان همه تلاش ها عملاً بی نتیجه خواهد ماند.

قربانی بابیان اینکه توجیه نمایندگان دخیل در تصویب طرح آزادسازی قلیان در قهوه خانه های مجوز دار حفظ اشتغال است، گفت: این چه شغلی است که در جامعه باید به ازای آن انسان ها مریض شوند و دولت برای درمان آن ها هزینه های سنگینی را متحمل شود.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان