به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، به بیان نظرات خود پیرامون وضعیت هدفمندی یارانه ها در بودجه سال آینده پرداخت.

وی از نمایندگان مجلس خواست در زمان بررسی بودجه به اشکالات موجود در بخش هدفمندی توجه کرده و مشکلات را اصلاح کنند.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه با بیان اینکه بخش هدفمندی یارانه ها دارای 9 اشکال است، عدم وجود ردیف درآمدی و هزینه ای را یکی از این اشکالات برشمرد.

حاجی بابایی دومین اشکال را اینگونه بیان کرد «صادرات گاز در هدفمندی یارانه ها نیامده است».

وی ادامه داد: اشکال سوم این است که صادرات فرآورده ها کامل آورده نشده است؛ درآمد این بخش 15 هزار میلیارد تومان است که فقط 7.6 هزار میلیارد تومان ذکر شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در بیان چهارمین ایراد بخش هدفمندی یارانه ها گفت: کل درآمدها 87 هزار میلیارد تومان آورده شده است که این رقم مربوط به سال 1395 است اما این مبلغ را باید شرایط روز حساب کرد؛ پیش بینی ها این است که درآمدها در سال 1397 حداقل 100 هزار میلیارد تومان باشد.

حاجی بابایی، درآمدها و هزینه های مبهم و اختصاص 37 هزار میلیارد تومان درآمد در بودجه عمومی را از دیگر ایرادات بخش هدفمندی برشمرد و گفت: تخصیص 100 هزار میلیارد تومان از درآمد های هدفمندی یارانه ها به سازمان مدیریت و برنامه ریزی بوده و پرداختی به خزانه داری کل کشور صورت نگرفته است.

وی آخرین ایراد بخش هدفمندی یارانه ها را منطبق نبودن با برنامه ششم توسعه برشمرد.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان