به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر و به نقل از صدا و سیما سرکنسول ایران در شانگهای چین گفت: جعبه سیاه دو کشتی سانچی و کریستال با حضور نمایندگان ذی نفع باز شده و در حال بازخوانی است. وی گفت: بازخوانی جعبه سیاه، زمان بر است و باید بررسی های فنی روی آن صورت گیرد. دیپلمات کشورمان در ادامه افزود:  آزمایش «دی ان ای» گرفته شده از پیکرهای سانحه سانچی، برای مطابقت به ایران ارسال شد.

هادی حق شناس، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در توضیحاتی در مورد باز شدن جعبه سیاه نفتکش ایرانی گفت: لحظاتی پیش پلمپ جعبه سیاه VDR نفتکش سانچی و همینطور کشتی فله بر چینی باز و فرآیند رمزخوانی جعبه سیاه هر دو کشتی آغاز شد.

نمایندگان کشور پاناما به عنوان کشور صاحب پرچم نفتکش سانچی، کشور هنگ گنک به عنوان کشور صاحب پرچم کشتی فله بر کریستال، کشور چین که در آب های آن این حادثه اتفاق افتاده و کشور ایران که اکثر نفرات جان باخته به آن اختصاص دارد، در این جلسه حضور داشتند. از ایران ۲ نماینده از سازمان بنادر و دریانوردی در این جلسه حاضر شده اند.

وی همچنین گفت: تا ساعاتی دیگر نتایج این نشست مشترک و جزئیات شروع فرآیند رمز خوانی جعبه سیاه دو کشتی را اعلام خواهیم کرد. اما مشخص شدن نتیجه نهایی رمزخوانی زمان بر است و ممکن است ماه ها طول بکشد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان