به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، حجت الاسلام سید جواد سلیمانی در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهر با اشاره به تقارن شهادت حضرت زهرا (س) و دهه فجر انقلاب اظهار کرد: فاطمیه مکتب حق شناسی، ولایت مداری و غیرت دینی است و انقلاب اسلامی با الگو گیری از این فرهنگ موفق به غلبه بر استکبار شد.  

وی با بیان اینکه نه فاطمیه فدای جشن انقلاب شود و نه جشن انقلاب فدای فاطمیه شود افزود: می توان باتدبیر و برنامه ریزی درست به گونه ای عمل کرد که کرامت و این ایام باصلابت حفظ شود.

 

امام جمعه لنگرود تصریح کرد: هرچه داریم از برکت ایام فاطمیه و حضرت زهرا (س) است و این ایام باید سراسر شور و شعور باشد و هیئت ها مانند ایام محرم و عاشورا برای حضرت زهرا (س) عزاداری کنند.

 

سلیمانی با بیان اینکه یادآوری خاطرات انقلاب به دو جهت مهم است بیان کرد: مدارس، روحانیون، مداحان و ... باید چهره واقعی رژیم سفاک شاهنشاهی را به مردم نشان دهند که چه بر سر مردم گذشت و حتی کار را به جایی بردند که ارزش حیوان آمریکایی از شاه ایران بیشتر بود و اگر کسی به حیوان آمریکایی اهانت می کرد باید محاکمه می شد ولی کسی با شهروند ایرانی کاری نداشت.

 

وی آثار، برکات و دستاوردهای انقلاب را دومین جهت مهم یادآوری دوران انقلاب دانست و افزود: نباید خدمات شایانی که در طول عمر انقلاب نادیده گرفته شود و باید خدمات دولت ها در طول عمر انقلاب برای همگان بازگو شود.

 

امام جمعه لنگرود با اشاره به پیام امام خامنه ای به مستندسازان بیان کرد: رابطه امام خامنه ای با جوانان پیوسته است و مانند بسیاری از مسئولین نیستند که از جوان و جوانی هیچ خبری ندارند و هرزمانی که مسئول یا دستگاهی به جوانان حمله ای کرد رهبری تمام قد پشت جوانان ایستاد.

 

سلیمانی با بیان اینکه رابطه خوب امام خامنه ای با جوانان نشان دهنده عمق ارتباط عاطفی و شناخت صفای جوانی جوان است بیان کرد: جهت گیری انقلابی و اینکه دشمن برای انقلابی ماندن و انقلابی گری نقشه دارد یکی از موضوعات مهم امام خامنه در پیام به مستندسازان جوان بود.

 

وی با بیان اینکه رهبری فرمودند انقلاب و مستقل کارکنید تصریح کرد: جوانان انقلابی مسئولان را با نقد منصفانه و تعهد انقلابی مورد خطاب قرار دهند تا در مسیر پیشرفت کشور گام بردارند.

 

امام جمعه لنگرود با تأکید بر اینکه لازمه پیشرفت کشور حاشیه سازی نیست افزود: لازمه حل مشکلات کشور این نیست که عده ای عده دیگر را بکوبند، جامعه نیاز به یک تشکیل و آرامش دارد و این آرامش با سروصدا حاصل نمی شود.

 

سلیمانی گفت: امروز احدی نیست که بگوید مملکت گل وبلبل است که هرکسی بگوید یا ناشی از جهل است یا ناشی از غفلت اوست، مشکلات در کشور وجود دارد و تعارف هم نداریم، اما حل این مشکلات با آرامش حل خواهد شد و یکی از راه های آرامش جامعه این است که قوه قضائیه در برخورد با مفاسد اقتصادی جدی باشد.

 

وی با بیان اینکه آغاز طرح تحول سلامت یکی از کارهای خوب دولت یازدهم بود، گفت: چرا طرح تحول سلامت از آبان سال جاری بیمه سلامت تعطیل شد که موجب شلوغی بیماران در بیمارستان ها شد، بیمار با بیمه سلامت به درمانگاه ها نیز می توانست مراجعه و درمان شود ولی با قطع بیمه سلامت دولت فشار را از خود برداشت و بر دوش مردم انداخت، این کارها درد مردم را تشکیل نمی دهد.

 

امام جمعه لنگرود خاطرنشان کرد: به دولت توصیه می کنیم به نیروی جوان، اقتصاد مقاومتی، کارهایی که فشار را از مردم بردارد توجه بیشتری شود.

 

سلیمانی با اشاره به سرد شدن هوا و بارش برف تصریح کرد: در سرمای زمستان گاز شهری کسی قطع نشود، درست است که برخی قانون گریزی می کنند ولی تحقیق کنند که دلیل عدم پرداخت بدهی مشترک چه چیزی است که آیا تعمدی بوده یا واقعاً مشکلی دارد.

 

وی بیان کرد: مردم نیز با توجه سرد شدن هوا صرفه جویی بیشتری کنند و در خدمت رسانی دستگاه های خدمت رسان به مردم کمک کنند.

 

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان