به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، محمدصادق حسنی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با انتقاد از سهم ناچیز ایران در صادرات محصولات کشاورزی به بازارهای هدف اظهار کرد: محصولات کشاورزی کشور هنوز نتوانسته برای صادرات به کشورهای همسایه ازجمله عراق صادر شوند.

وی یکی از دلایل جا ماندن محصولات کشاورزی ایران در بازارهای هدف را نداشتن ظاهر مناسب و چشمگیر محصولات دانست و افزود: دلیل اصلی کاهش صادرات محصولات کشاورزی در کشور عدم بسته بندی شکیل و استاندارد محصولات تولیدی در کشور است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مصرف کنندگان در سایر کشورها نیز دنبال محصولات ارگانیک و سالم هستند گفت: عدم کنترل تزریق کود و سم توسط کشاورزان در مزارع تولیدی محصولات کشاورزی از دیگر دلایل پذیرفته نشدن محصولات کشاورزی تولیدی ایران است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی افزود: بسیاری از محصولات کشاورزی تولیدشده در کشور به عراق صادر می شوند اما به دلیل نداشتن ظاهر مناسب و یا کاهش کیفیت تولید به کشور برمی گردند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازار عراق به لحاظ فرهنگی و تعاملات سیاسی باید در دست ایرانیان باشد تصریح کرد: تجار نمی توانند محصولات کشاورزی تولیدشده را به عراق که طبیعتاً بازار آن در دست ایران است صادر کنند اما شرط صادرات محصولات کشاورزی داشتن کیفیت و ظاهر مناسب است.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان