به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، مصطفی سالاری صبح امروز در اولین جلسه مشترک توسعه گردشگری دریایی و برند سازی خوراک و پوشاک سنتی در سالن اجتماعات استانداری گیلان با اعلام اهمیت گردشگری در اشتغال زایی استان برمبنای پتانسیل های موجود اظهار کرد: گردشگری باید محور اصلی توسعه جهت بهره مندی از ظرفیت های موجود قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه می توان با شناسایی نقاط مهم گردشگری فرصت های مهم  و آماده می توان سرمایه گذاری در حوزه گردشگری را در اختیار داشته باشیم گفت: باید نقاط سرمایه پذیر استان برمبنای گردشگری را مدون کرده تا در اختیار سرمایه گزار قرار دهیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه طی پرسشنامه ای از فرمانداران و بخشداران خواسته شده تا مناطق دارای پتانسیل مناطق خود را با ذکر دلیل مدون کنند بیان کرد: روستاهایی که برای بوم گردی و گردشگری دارای پتانسیل باشد را مشخص کرده تا به متقاضیان سرمایه گذاری همراه با تسهیلات اعلام کنیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه  متقاضی جهت سرمایه گذاری در بخش تل کابین در ۱۱ نقطه غربی در گیلان وجود دارد تصریح کرد: مطلوب این است نقاطی که دارای پتانسیل  برای سرمایه گذاری است جهت معرفی به سرمایه گذار مشخص شود  تا روند کار آن ها تسهیل گردد.

سالاری با اشاره به اهمیت گردشگری کشاورزی و دریایی افزود: اگر مناطقی شرایط ایجاد فرودگاه های آموزشی و تفریحی جهت نگهداری از متقاضیانی که هواپیماهای شخصی دارند ممکن شود، ایجاد آن می تواند درآمدزایی خوبی را جهت اشتغال استان رقم زند.

وی گفت: ایجاد چنین مراکزی نیاز به سرمایه زیاد ندارد چراکه نیازی به برج مراقبت و عوامل جانبی فرودگاهی نخواهد بود لذا با ایجاد بیش از ۱۰۰ متر آسفالت در یک منطقه مناسب می توان ایجاد چنین فضای گردشگری را فراهم نمود.

سالاری از اهمیت گردشگری دریایی سخن گفت و افزود: گردشگری دریایی مهم است و می توان با ایجاد فضای مناسب دریایی جهت پهلو گرفتن قایق ها، نظر سرمایه گذار را  در این خصوص جلب کرد.

وی با تأکید بر این که با پر کردن این پرسشنامه ها باید کتابچه ای تا آخر فروردین سال آینده آماده کنیم تصریح کرد: همایش فرصت های سرمایه گذاری گردشگری در استان در اردیبهشت ماه سال آینده جهت بررسی و معرفی آن به سرمایه گذار برگزار می شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه در نقاط شهر رشت تالاب و  رودخانه هایی وجود دارد که می تواند موقعیت خوبی برای سرمایه گذاری داشته باشد گفت: با تسهیلاتی که دولت جهت بازآفرینی بافت فرسوده فراهم می کنند می توان از ظرفیت بازآفرینی استفاده نمود و پیگیری آن را در دستور کار قرار داد.

استاندار گیلان با اذعان به اینکه بررسی استفاده از تالاب ها و تسهیلات بومی برای ساخت سازه های شناور که هزینه های کمتری نسبت به سازه های خاکی دارد از موارد موردبررسی و پراهمیت است گفت: در مجاورت رودخانه ها اگر نقاطی وجود داشته باشد که امکان سرمایه گذاری سرمایه دار فراهم باشد می توان  آن را تسهیل نمود.

سالاری با بیان اینکه دکتر جهانگیری قول داده است تا  ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات گردشگری روستایی ما را تأمین کنند افزود: درخواست ما از دولت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بوده است.

وی تصریح کرد: اگر در بهره مندی از این پتانسیل ها بتوان موقعیت ویژه ای برای اشتغال زایی ایجاد کرد  قطعاً شاهد تحول خوبی در حوزه اشتغال در استان گیلان خواهیم بود.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان