به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر،حجت الاسلام سیدعلی خمینی یادگار حضرت امام (ره) صبح امروز در مراسم بزرگداشت سی و نهمین سالگرد ورود تاریخی بنیانگذار انقلاب به میهن اسلامی که در مرقد شریف آن بزرگوار برگزار شد، با بیان اینکه دهه فجر دهه بازخوانی آرمان های انقلاب است، اظهار داشت: بزرگداشت دهه فجر گرامیداشت آرمان های اصیل ملت ایران است و لازم است هر سال در ایام دهه فجر باز گردیم و این آرمان ها را مرور کنیم تا ببینیم آرمان های ملت ما چه بوده و به کدامین دلیل انقلاب کرده ایم و همچنین برای نیل به کدام آرمان ها قیام کرده ایم.

وی افزود: باید در این گرامیداشت وضع موجود را با وضع مطلوب مقایسه کنیم و ببینیم آرمان های ما چه بوده است.

سید علی خمینی با تاکید بر اینکه زنده یا مرده بودن انقلاب ها به این است که ببینیم آیا آرمان های کنونی آرمان های همان اول انقلاب است، تاکید کرد: انقلاب زنده است و دلیل ما این است که همان آرمان های اول انقلاب هنوز آرمان ملت است و هنوز ملت آنها را می خواهند و می پذیرند؛ لذا در ایام دهه فجر باید بازگشت به آرمان ها داشته باشیم تا ببینیم آرمان های اصیل چه بوده و قله ها کجاست و قرار است به کجا برسیم.

وی با اشاره به استقلال طلبی به عنوان یکی از آرمان های ملت ایران در تحقق انقلاب اسلامی تصریح کرد: استقلال نعمتی است که وقتی هست انسان نمی فهمند ولی وقتی نیست و انسان خود را ذلیل می بیند ارزش آن برای او روشن می شود.

یادگار حضرت امام (ره) با اشاره به وضع سیاسی دوران رژیم پهلوی گفت: در اسناد رژیم پهلوی برخی مسئولین بلند مرتبه اذعان می کنند که خسته شدیم و چقدر باید جلوی آمریکا امتیاز دهیم در حالی که هرچه امتیاز می دهیم پیر نمی شوند.

خمینی با اشاره به اینکه امروز کسی منکر این نیست که نظام جمهوری اسلامی نه تنها خود مستقل است بلکه تلاش کرده منطقه را نیز مستقل کند، اظهار داشت: آمد و شد شاه کشور را در رژیم پهلوی سفارت خانه های کشورهای غربی تصویب و تبدیل می کردند و این چیزها با بزک های رسانه ای قابل انکار نیست.

وی ادامه داد: امروز از نظر استقلال خودمان تصمیم می گیریم که از کدام کشور و جریانی دفاع کنیم و امروز شرق و غرب برای ما تصمیم نمی گیرند.

یادگار حضرت امام (ره) با اشاره به استقلال ظاهری و باطنی که در کلام امام آمده است، گفت: توانسته ایم غرب ، امریکا و اسرائیل را از کشور بیرون کنیم ولی مهمتر این نکته است که غرب زدگی و شرق زدگی را از اذهان و قلوب خود بیرون کنیم.

وی در همین زمینه خاطرنشان کرد: امروز معتقدیم و بسیاری از کارشناسان نیز معتقدند که برای ما از حیث اقتصادی و اجتماعی مساله غرب زدگی مطرح است چون می خواهند ارزش های جامعه را عوض کنند.

سید علی خمینی با تاکید بر اینکه ارزش مهم است چون تمام اعمال انسان براساس تفکر است اگر تفکر را عوض کنند از همه چیزتان عبور خواهید کرد، تصریح کرد: مهمترین کاری که امام کرد این بود که توانست ارزش های جامعه را عوض کندو دهه 60 ارزش های جامعه ما طوری بود که حتی کسانی که می توانستند درگیر مراسم عروسی، تالار و باغ و مراسم باشکوه بگیرند به محرومین و مستضعفین کمک می کردند.

وی ادامه داد: امام تحول در ارزش های ایجاد کرده بود و ارزش در جامعه به این بود که ساده زندگی کنند و این هنر امام بود که توانست موفق شود.

نوه امام (ره) با اشاره به آزادی به عنوان یکی دیگر از آرمان های ملت ایران، گفت: آزادی تا جایی که مخل حقوق و آزادی دیگران نباشد آرمان ملت ما بوده و هست.

وی با بیان اینکه امام با فریاد آزادی خواهی به میان مردم آمد اظهار داشت: اینکه باید به آزادی خواهی و استقلال طلبی نزدیک شویم از تاکیدات امام است و امام تاکید داشتند هرچقدر به آزادی و استقلال طلبی نزدیک تر شویم به حکومت اسلامی نزدیک تر شده ایم.

سید علی خمینی با بیان اینکه کسانی که حجت دارند از آزادی بیان نمی ترسند، تصریح کرد: برخی خیال می کنند که عبارت آزادی بیان از غرب آمده است در حالی که این تعبیر از اسلام و امام است چون امام تاکید داشت که هیچکس حق ندارد آزادی را از جامعه سلب کند.

وی با بیان اینکه آزادی خواهی آرمان ملت ما است پس انقلاب هنوز زنده است خاطرنشان کرد: توجه به رای مردم در جامعه اسلامی بسیار مهم است و امام رای مردم را میزان و رهبری حق الناس تعبیر کرده اند، میزان به این معنی است که همه چیز با آن سنجیده می شود و همچنین حق الناس به این معنا است که حق مردم است و این ظرفیتی است که به مردم اجازه حضور در انتخابات داده شده است؛ حق الناس یعنی ریشه انتخابات و بازگشت به رای عمومی در شرع و دین ما است.

سید علی خمینی با بیان اینکه چقدر ولایت فقیه را تخریب کرده و می کنند، گفت: اینها ولایت فقیه و نقش آن را نفهمیدند.

یادگار حضرت امام (ره) همچنین در همین راستا ضمن بیان اینکه چقدر شخص ولی فقیه و حضرت آیت الله خامنه ای را تخریب می کنند تصریح کرد: ما به وجود ایشان افتخار می کنیم و از بن دندان معتقدیم بعد از انقلاب هیچ شخصی نتوانسته است جای امام را بجز ایشان پر کند.

وی افزود: چقدر خواستند رهبری را تخریب کنند در حالی که عزت در دست خداوند است. افتخار ما است فردی در حکومت است که وقتی در خبرگان می خواهند ولایت جامعه را به ایشان بسپارند و از ایشان برای این امر درخواست می کنند نه از باب تعارف این پیشنهاد را پس می زند.

سید علی خمینی ضمن اشاره به جنگ قدرت در سایر کشورهای جهان گفت: این اتفاق مجلس خبرگان را اگر با ریاست های ظاهری دنیا قابل مقایسه نیست که می بینیم چقدر برای کسب یک مقام دنیایی زودگذر تخریب و خرج می کنند.

یادگار حضرت امام (ره) تاکید کرد: ما افتخار می کنیم فردی در راس حکومت است که از بن دندان مقام را پس می زند.

وی با اشاره به مبارزه با اشرافیت به عنوان یکی از آرمان های انقلاب اسلامی تصریح کرد: یکی از آرمان های اساسی ملت مبارزه با اشرافیت است و باید ساده زیستی یک ارزش تلقی شود نه آنکه فردی در زندگی خود دنبال تجمل و مظاهر دنیا برود.

سید علی خمینی با بیان اینکه باید از امیرالمومنین یاد بگیرند خطاب به مسئولان گفت: فارغ از اینکه ایشان امام و رئیس جامعه بودند حکومت شان از حکومت های شما بسیار وسیع تر بود و از لحاظ قدرت ظاهری هم از همه شما قدرتمندتر بودند اما می گفتند آیا خودم را قانع کنم که بگویم این امیرالمومنین است ولی با مردم در دشواری هایشان همراه نباشم؟

یادگار حضرت امام (ره) با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) با این سیره و روش ها انقلاب کرد گفت: امام می فرمود اگر بخواهید در برابر باطل بایستید و از حق خود دفاع کنید خود را به ساده زیستی عادت دهید و از تعلق قلب به مال و منال و جاه و مقام بپرهیزید.

وی افزود: چقدر مورخین و انقلابیون ما قبل از انقلاب به اشرافی گری و فسادهای زمان شاه اعتراض می کردند و قرار بود ارزش های ما عوض شود و یک موی کوخ نشینان را با کاخ کاخ نشینان عوض نکنیم و نگاه مان به مستضعفین باشد و بدانیم هر وقت مشکلی برای جمهوری اسلامی پدید آمده مستضعفین وارد صحنه شد و از میهن دفاع کرده اند.

سید علی خمینی ضمن تاکید بر اینکه این صحبت ها خطاب به مردم عادی نیست، تصریح کرد: مخاطب اصلی ما کسانی هستند که در قدرت و مسئولیت قرار دارند و خطاب به آنها می گوییم شما که نمی توانید همه مشکلات مردم را حل کنید لااقل طوری زندگی کنید که مردم با دیدن شما باری بر مشکلاتشان افزوده نشود.

یادگار حضرت امام (ره) با اشاره به زندگی و سیره بنیان گذار انقلاب اسلامی، گفت: هیچ کس اعم از دشمنان قسم خورده تا دوستان امام در این تردید نکرده که ایشان در زندگی اش و نه در روحیه اش قبل، حین و پس از انقلاب تغییری ایجاد نشد و از مال دنیا به دو دست لباس اکتفا کرده بودند.

وی با بیان اینکه امروز دنیا هم دیگر این تجملات را نمی پسندد گفت: دنیا 20 سال پیش در این وضع بود و سالهاست که از این شیوه مدیریت عبور کرده و ما عقب مانده ایم.

سید علی خمینی افزود: سقوط نظام شاهنشاهی تبعیض بود و مردم ممکن است فقر را تحمل کنند ولی تاب تبعیض را ندارند.

یادگار حضرت امام (ره) در پاسخ به برخی توجیهات با این عنوان که ثروت شخصی من مال خودم است، گفت: اسلام با ثروت مشکلی ندارد مهم این است که چگونه زندگی می کنیم مردم به این نگاه نمی کنند که سند خانه شما به اسم چه کسی است و به این نگاه می کنند که شما چگونه زندگی می کنید.

وی با اشاره به ساده زیستی رهبر انقلاب به بیان خاطره ای از پدرشان پرداخته و گفت: زندگی رهبر نیز ساده است و پدر ما یکبار می گفت گاها که من به خانه آقای خامنه ای می رفتم فرشی که در زیر پایشان بود طوری بود که من به موکت پناه می بردم.

سید علی خمینی در عین حال با تاکید بر اینکه بسیاری از مسئولان جمهوری اسلامی ساده زیستی را رعایت می کنند و این را در جایگاه هایی چون ریاست جمهوری نیز دیده ایم گفت: نباید فکر کنیم که تجملات ارزش است چون نه در نگاه مردم و نه در نگاه دنیا امروز تجملات ارزش نیست و باید ملت خود را دریابیم و در کنارشان باشیم و از تبعیض ها کم کنیم.

یادگار حضرت امام (ره) با اشاره به اینکه یکی از خیانت های بزرگ منافقین به نظام این بود که باعث ایجاد جو امنیتی در کشور شدند،گفت: دغدغه بازگشت به میان مردم وجود دارد و این از آرمان های اساسی مردم ما بود.

وی افزود: اگر این آرمان ها هنوز زنده است نشان می دهد که انقلاب ما هنوز پویا و بالنده است.

سید علی خمینی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین مسائلی نوع مواجهه ما با 22 بهمن است، گفت: دشمنان برای ناامید کردن ما برنامه های زیادی دارند ولی هر سال در 22 بهمن مردم به میدان های سراسر کشور می آیند و علاوه بر ناامید کردن دشمنان خارجی دوستان داخلی و خارجی را امیدوار می کنند.

یادگار حضرت امام (ره) افزود: مردم با همه دل نگرانی ها وقتی اصل نظام مطرح است در صحنه حاضر می شوند و باید سعی کنیم در داخل کمترین انشقاق را داشته و جذب حداکثری داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه کسانی که اعتراضات ملت را قیام نامیدند 22 بهمن را ببینند و بگویند اسم این حضور را چه می خواهند بگذارند تصریح کرد: حضور ملت در 22 بهمن به معنی تایید عملکرد دولت، مجلس و قوه قضاییه نیست و حضور مردم برای اسلام و جمهوری اسلامی بوده، هست و خواهد بود.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان