تابش: حال محیط زیست کشور بحرانی است

۱۳۹۶/۱۱/۱۳ ۱۴:۵۸ چاپ کد خبر: 92898
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، محمدرضا تابش امروز در همایش ملی کنوانسیون تالاب ها در هتل رامسر اظهار داشت: تغییر کاربری اراضی اطراف تالاب ها، ایجاد آشفتگی در تالاب، ورود گونه های جانوری مهاجر، کاهش فتوسنتز گیاهان آبی، بهرهبرداری نادرست و عوامل انسانی باعث از بین رفتن تالاب های کشور شده است.

وی افزود: باید برنامه علمی درباره حفاظت ویژه از تالاب ها تصویب شود که این موضوع همراهی همه ارکان حاکمیت را می طلبد تا برنامه ها به عمل تبدیل شود.

تابش با اشاره به اینکه زنگ خطر نابودی تالاب ها به صدا در آمده است، افزود: دولت تخریب زیادی را در عرصه های زیست محیطی انجام می دهد و مسئولان دولتی توجه کمی به محیط زیست دارند.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی افزود: در دوره های گذشته نمایندگان مجلس محیط زیست را به عنوان محیط ایست یاد می کردند، اما با تغییر نمایندگان در مجلس دهم نگاه ها به محیط زیست تغییر یافته است.

وی با بیان اینکه حال محیط زیست کشور بحرانی است، گفت: اخیرا وضعیت محیط زیست ایران بر اساس 24 شاخص رتبه بندی رصد شد که از بین 180 کشور نمره 58 را کسب کرد و  ایران در رتبه 80 جهان قرار گرفت.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 18 کشور در بدو تاسیس کنوانسیون بین المللی تالاب ها در سال 42 آغاز کننده این معاهده بودند، گفت: در طی این 47 سال تعداد تالاب ها از 85 تالاب به 2293 رسیده است، اما شگفت آور بوده که در ایران فقط شش تالاب به این کنوانسیون اضافه شده و تالاب های کشور در وضعیت بحرانی قرار دارد و سیر قهقرایی را طی می کند.

تابش با بیان اینکه نگاه دولت تدبیر و امید به حوزه محیط زیست مثبت است، گفت: در مجلس از 15  لایحه زیست محیطی بخش عمده ای به تصویب رسیده و بقیه درحال بررسی در کمیسیون های تخصصی است.

وی گفت: آموزش و مشارکت مردم در فرایند جلوگیری از محیط زیست بسیار اثرگذار است.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان