به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، علی خاوری عصر امروز در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه در سالن اجتماعات اداره کل راه و شهرسازی گیلان با گرامیداشت ایام الله فجر و تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد: از 9هزار و 130 راه روستایی 53 درصد از آسفالت برخوردار بوده و تعداد راه های روستایی آسفالت شده تاکنون چهار هزار و 839 کیلومتر است.

وی با اشاره به عدم جذب نیروی جدید در اداره راه و شهرسازی استان گیلان از سال 92 تاکنون گفت: نباید بین افراد تفاوت قائل شد، برای جذب نیرو باید از راه فراخوان و سلسله مراتب اداری اقدام شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه بیشترین بدهکاری این اداره به پیمانکاران است گفت: بدهی های مسجل اداره و شهرسازی گیلان نزدیک به 200 میلیارد تومان بوده که باید در قالب اسناد پرداخت شود.

خاوری با اشاره به مراحل احداث پروژه راه شفت به زنجان افزود: برای احداث پروژه ملاسرا، شفت، زنجان اعتبار لازم پروژه تا بخش ملاسرا به شفت گرفته شده اما محیط زیست با ادامه مسیر طراحی شده به سمت زنجان مخالف بوده و باید طراحی جدیدی در مسیر صورت بگیرد.

وی با اشاره به در نظر گرفتن ردیف بودجه برای پروژه های سروان به فومن، رضوانشهر به انزلی و پونل به آستارا بیان کرد: پروژه های انزلی به رضوانشهر، شفت به سراوان، امام زاده هاشم به قزوین و فومن به شفت و احداث بزرگراه رشت، انزلی، لاهیجان، بابلسر، بابل و آمل جزو پروژه های مهم و ابلاغ شده در سال 96 هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به وضعیت اعتبارات در نظر گرفته شده برای استان گیلان تصریح کرد: جمع کل اعتبارات استانی معادل 728 میلیارد و 706 میلیون ریال و جمع کل اعتبارات ملی نیز در بخش های راهداری، ابلاغی وزیر، راه روستایی، شهرسازی، ملی استانی، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور و شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری جمعاً 907 میلیارد و 732 میلیون ریال است.

خاوری با اشاره به پروژه های مهم عمرانی در دست اجرا در استان گیلان بیان کرد: پروژه های بازکیاگوراب به سیاهکل در مرحله صدور ضمانت نامه، پروژه سراوان به فومن در حال بررسی در سازمان برنامه، پروژه انزلی به رضوانشهر در مناقصه و پروژه چمخاله به رودسر نیز در سازمان برای صدور مجوز اولیه هستند.

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی اظهار کرد: یک هزار و 200 میلیارد تومان برای اجرای پروژه امام زاده هاشم به انزلی به صورت تفاهم نامه BOT امضاشده که به این ترتیب دو پروژه امامزاده هاشم به انزلی و سراوان به چابکسر به صورت BOT اجرا می شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان ایده طرح مسکن مهر را بسیار درست و کارآمد دانست و خاطرنشان کرد: کل واحدهای مسکن مهر گیلان 74 هزار و 19 واحد است که از 51 هزار و 370 واحد متعلق به راه شهرسازی تاکنون 40 هزار و 352 واحد تحویل داده شده است، اما این طرح به دلیل روش های نادرست اجرایی، طولانی و موجب ناراحتی مردم شد.

خاوری با اشاره به اینکه در بخش استانی تعداد 28 پروژه با زیربنای حدود 24 هزار و 358 مترمربع وجود دارند بیان کرد: در صورت تخصیص کامل اعتبارات سال جاری تعداد چهار پروژه با زیربنای دو هزار و 552 مترمربع تا پایان سال قابل بهره برداری هستند.

وی با اشاره به ساخت چهار پروژه بیمارستان با زیربنای 88 هزار مترمربع و در قالب 990 تخت در بخش ملی گفت: در صورت تخصیص اعتبار امسال دو پروژه بیمارستانی لنگرود و لاهیجان در قالب 350 تخت با زیربنای 29 هزار مترمربع تا پایان سال مالی افتتاح می شوند.

 مدیرکل راه و شهرسازی گیلان بابیان اینکه تاکنون هیچ اتومبیل فرسوده ای برای اداره راه و شهرسازی استان خریداری نشده است گفت: در گیلان دو هزار بافت فرسوده وجود دارد که باید با پرداخت تسهیلات ترمیم شوند.

خاوری با تأکید بر خریداری ۱۶۰ هکتار زمین برای استانداردسازی فرودگاه سردار جنگل رشت افزود: فرودگاه سردار جنگل رشت باید تبدیل به یک فرودگاه استاندارد شود اما هنوز منابع مالی این اقدام تأمین نشده است.

وی با اذعان به اینکه احداث راه آهن قزوین به رشت از سال 84 آغاز شد و تاکنون به پایان نرسیده است بیان کرد: نقاط صعب العبور برای ریل گذاری در این پروژه زیاد هستند و برای اتمام این پروژه یک کیلومتر از ریل گذاری از سمت گیلان و چهار کیلومتر از سمت قزوین انجام نشده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه باوجود پیشرفت 95 درصدی راه آهن رشت به قزوین این پروژه تا پایان سال بهره برداری نمی شود گفت: 148 کیلومتر از ریل گذاری این پروژه در بخش گیلان انجام شده است و برای سال جدید 250 میلیارد تومان به این پروژه اعتبار اختصاص داده شده و این پروژه بالای 95 درصد تاکنون پیشرفت داشته است.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان