اظهارات چند کارشناس غربی پیرامون سناریو های جنگ ایران و آمریکا + فیلم و لینک دانلود

کارشناس شماره یک:باور دارم که روسای پنتاگون اینو که ایران عراق نیست درک میکنند ایران لیبی نیست.ایران ایرانه.

کارشناس دو:نظر شخصی من اینه که کشور های زیادی در اطراف هستند که میشه خرابشون کرد یا دولت هاشون را ساقط کرد.

کارشناس سه:متاسفانه به نظر من این کشور های دیگه چندان قدرت دفاعی نداشتند.

کارشناس دو: قصد توهین ندارم اما وضعیت افغانستان رو نگاه کنید.

کارشناس سه: در افغانستان چیزی بعد از جنگ با شوروی باقی نمانده بود.تصرف اونجا خیلی آسان بود.

کارشناس دو:به بعضی از کشور های عربی بعد ماجرای موسوم به بهار عربی نگاه کنیدمثلا لیبی.

کارشناس سه:عراق را سال ها تحریم و بر فراز آسمانش منطقه پرواز ممنوع برقرار کردیم و هنگامی که کاملا ضعیف شدند حمله کردیم و اونجا رو گرفتیم.اینجاچنین نیست.ایران اینچنین نیست.

کارشناس دو:زیرا جامعه ودولت بسیار قویتر و پیچیده تر از دیگر کشور های منطقه هستند. بنابراین فکر نمیکنم حتی تصور منطقه ای بدون ایران و نقش مهمش ممکن باشه.

 

{flv}obour az mahal|||1{/flv}

 

کارشناس سه:همین حالا ما در آمریکا رد یک سقوط اقتصادی هستیم.فک میکنم اعضای شورای سیاست خارجی که رفتار سیاست خارجی آمریکا راتعیین میکنند احتمالا اوضاع رو میبینند و درک میکنند که اگر به ایران حمله کنیم منجر به فروپاشی کامل اقتصاد آمریکا بشود.

کارشناس چهار:اقتصاد آمریکا در حال فروپاشی است.میتونم ارقام زیادی براتون بیان کنم کاریکه قصدش رو ندارم.وقتی دست کم 23 درصد بیکاری دارید وقتی 47میلیون نفر با کوپن غذا زندگی میکنند جامعه آمریکا به سوی یک سقوط ناگهانی حرکت میکند.

کارشناس دو:ابتدایی ترین نکته اینه که در حال حاضر هیچکس توان حمله به ایران را ندارد.

کارشناس پنج:ایالات متحده همیشه میگه همه گزینه ها روی میز هستند ولی هیچگاه به گزینه های ایران نگاه نمیکنند.

برژینسکی:ما باید بسیار محتاط باشیم تا وضعیتی رو ایجاد نکنیم که ایرانی ها فکر کنند در حال از بین رفتن هستند.

کارشناس پنج:فقط به دردسر هایی که ایران می تونه ایجاد کنه دقت کنید.

برژینسکی:این یک کشور 80میلیونی اونا میدونن برغم اینکه ما میتونیم به اونها صدمات عظیمی بزنیم اونها میتونن به ما به شدت صدمه های جدی بزنن.

کارشناس پنج:بیشتر نفت عربستان در استان های شرقی اون هست.قطیف و استان شرقی شیعه نشین هستند.فرض کنید ایران به اونها آموزش بده و سلاح سبک در اختیارشون قرار بده تا از خودشون دفاع کنند.اونا میتونن با عربستان بجنگند و جنگ را پایاپای با سوریه

پیش ببرند تا قسمت نفتی عربستان از آن جدا شود.

برژینسکی:چارلی ما الان در دو جنگ ده ساله قرار داریم حجم عظیمی از سرمایه های انسانی رو تلف کردیم.جایگاه ما در جهان افول کرده.

برژینسکی:ما داریم با آتش بازی میکنیم

کارشناس پنج:80 درصد مردم بحرین شیعه هستند داریم درباره گزینه های ایران حرف میزنیم.فرض کنید ایران بگه ما از بحرینی ها حسابی کمک خواهیم کرد.

برژینسکی:میتونی تصورش رو بکنی عواقبش برای ماچه خواهد بود.اگر درگیری در افغانستان گسترده بشه،با اشاره ایران اگر عراق بشدت ناپایدار بشه اگر بحرین به آتش کشیده بشه اگر مناطق نفتی در شرق عربستان مورد حمله قرار بگیرند آن وقت...؟؟؟

گفتنیست چهار روز پس از اظهارات ظریف درباره توان نظامی ایران ، دذبیش از 50 نماینده مجلس طی تذکری خطاب به محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه نسبت به وادادگی وی در برابر تجهیزات نظامی دشمن و کوچک پنداشتن قدرت معنوی و نظامی جمهوری اسلامی ایران، هشدار داد.

در این تذکر آمده است: آقای ظریف در دانشگاه تهران عنوان داشتند، آیا آمریکا که می تواند با یک بمب تمام سیستم دفاعی ما را از کار بیاندازد از سیستم دفاعی ما می ترسد؟

این نمایندگان، بهترین مبارزه را دموکراسی و راه های دیپلماتیک دانسته و تاکید کردند: این جمله آقای ظریف مورد سوء استفاده رسانه های بیگانه قرار گرفته و آن را نشانه توان واقعی دفاعی ایران دانسته اند در حالیکه سیستم دفاعی ملت ایران علاوه بر حضور آگاهانه در صحنه های مختلف از جمله انتخابات ها و صحنه های مانند 9 دی و 22 بهمن پیشرفت های چشمگیر نظامی و صنعتی است که پس از 35 سال تلاش به دست آمده است.

متاسفانه آقای ظریف که در ایام دفاع مقدس در امریکا زندگی می کرد و پس از پایان ایام جنگ به ایران ندارد ، نه شهیدی در کنار خود دیده ، نه خون نه مجروحی نه تیر و نه ترکش دیده باید از این تجهیزات نظامی دشمن بترسد و آن را بزرگ پندارد در حالیکه مهمترین سیستم دفاعی ما در کنار پیشرفت های نظامی روحیه شهادت طلبی است که به تعبیر رهبر معظم انقلاب مانند سنگ کوچکی ماشین جنگی دشمنان ما را از کار می اندازد.


این سیستم دفاعی با بمب های آمریکایی قدرتمند تر می شود و از کار نمی افتد همانطور که امام راحل فرمود بکشید ما را ملت ما بیدارتر می شود؛ متاسفانه این سخنان آقای ظریف بجای بازدارندگی دشمنان این کشور را برای تحرکات نظامی علیه ملت ما تحریک می کند.

تهیه شده در واحد مستضعفین 

 

 

 

 

 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان