به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، کمیته های تعیین دستمزد سال 97 کارگران از دو ماه پیش با حضور شرکای اجتماعی از کارفرمایان و کارگران در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار می شود.

بر اساس این گزارش بررسی هزینه های سبد معیشت و راهکارهای اعمال تبصره دوم ماده 41 قانون کار در مزد سال آینده کارگران از دستورکارهای این کمیته های مزدی است.

بنابر این گزارش قرار است در این هفته گزارش نهایی سبد معیشت به شورای عالی کار ارسال شود تا درباره نحوه اعمال آن در سبد هزینه های کارگری تبادل نظر صورت پذیرد.

طبق آخرین بررسی ها دولت و کارفرمایان باید مسیری را مورد توافق قرار دهند تا بر اساس آن علاوه بر نرخ تورم، هزینه های سبد معیشت کارگری نیز در میزان دستمزد کارگری مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش فارس، دویست و شصت و نهمین نشست شورای عالی کار ساعت 16 روز یکشنبه مورخ 29 بهمن ماه سال 96 در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار می شود که نمایندگان کارگری، کارفرمایی و معاونت روابط کار وزیر به نمایندگی از دولت حضور خواهند داشت.

ارائه گزارشات مربوط به کمیته های تشکیل شده (کمیته دستمزد ـ کمیته روابط کار)، بررسی اولیه پیرامون حداقل مزد سال 97 و سایر مواردی که در اختیارات شورای عالی کار است، از مهم ترین دستورکارها خواهد بود.

پیش از این علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره نحوه تعیین دستمزد سال 97 کارگران گفته بود که علاوه بر نرخ تورم مبلغی برای جبران هزینه های کارگری بر مزد کارگران اضافه خواهد شد.

در این باره احمد مشیریان معاون روابط کار ربیعی نیز گفته بود که میزان افزایش حداقل مزد می تواند بیش از سایر سطوح مزدی باشد تا فاصله دو دستمزد کمتر شود.

طبق آخرین بررسی های خبرنگار فارس دولت و شرکای اجتماعی قصد دارند به توافقی دست یابند تا بر اساس آن علاوه بر افزایش مزد مبنای کارگری به میزان بیش از تورم اعلامی بانک مرکزی، رقمی در مزایای مزدی ازجمله بن کارگری، حق مسکن و پایه سنوات اضافه شود.

بر اساس این گزارش هم اکنون بن کارگری 110 هزار تومان و حق مسکن 40 هزار تومان پرداخت می شود.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان