به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، بهمن کمانگر امشب در گفت وگو با خبرگزاری فارس در رشت با اشاره وضعیت آب وهوای گیلان طی روزهای آتی اظهار کرد: نقشه های هواشناسی بیانگر نفوذ هوای سرد و بارشی از روز سه شنبه به منطقه است.

وی با اشاره به وضعیت دمای هوا استان طی روزهای آینده افزود: شرایط برای کاهش دما 3 تا 5 درجه سلسیوس در جلگه و 10 تا 18 در جه سلسیوس در ارتفاعات همراه با وزش باد، بارش باران و برف پیش بینی می شود.

 مدیرکل هواشناسی استان گیلان گفت: در روز سه شنبه و چهارشنبه در بعضی از نقاط به ویژه در نواحی ساحلی و مناطق کوهستانی سرعت وزش باد به 35 تا 75 کیلومتر بر ساعت می رسد و بارش در نواحی کوهستانی به صورت برف پیش بینی می شود.

وی با اشاره به اینکه در روزهای آینده دریا مواج و طوفانی پیش بینی می شود بیان کرد: مردم استان با توجه به آب گرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها از استقرار در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها جدا خودداری کنند.

کمانگر با اشاره به اینکه احتمال اختلال در تردد خودروها در محورهای کوهستانی وجود دارد اظهار کرد: مردم از تردد و سفرهای غیرضروری اجتناب پرهیز کنند و رانندگانی که قصد عبور از محورهای کوهستانی رادارند با توجه به پیش بینی بارش برف در ارتفاعات حتماً تجهیزات زمستانه ازجمله زنجیر چرخ، آذوقه و لباس گرم را به همراه داشته باشند.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان بابیان اینکه این سامانه بارشی عصر روز چهارشنبه تضعیف شده و به تدریج از منطقه خارج می شود تصریح کرد: پس از خروج سامانه بارشی برای روز پنج شنبه در نواحی کوهستانی یخبندان پیش بینی می شود.

کمانگر افزود: بخش های مختلف کشاورزی نظیر گلخانه داران، پرورش دهندگان ماهی، مرغداری ها تمهیدات لازم را به عمل آورند.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان اقدامات لازم را برای مقابله با مشکلات به عمل آورند گفت: بخش های مختلف اجرایی نظیر مدیریت بحران، مدیریت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، مدیریت منابع آب و برق، سازمان آتش نشانی، فرودگاه، سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، سازمان بنادر و دریانوردی، مدیریت حمل ونقل، پلیس راه و راهور، فرمانداری ها و شهرداری ها اقدامات لازم را به عمل آورند.

کمانگر بابیان اینکه هرگونه تغییر در نقشه های هواشناسی اطلاع رسانی خواهد شد افزود: مسئولان با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم و توصیه های کارشناسی را صادر نمایند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : 60هزار برف

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان