به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، «نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل روز گذشته (پنجشنبه) خواستار اقدام شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران شد.

وی که به دلیل مواضع ضد ایرانی اش شهرت دارد، اعلام کرد که اکنون زمان آن رسیده است که شورای امنیت به دنبال انتشار گزارش کارشناسان سازمان ملل مبنی بر انتقال تسلیحات از ایران به یمن عمل کند.

هلی در بیانیه ای در این مورد اعلام کرد: «در این گزارش به مسایلی که ما چندماه پیش گفته بودیم، پرداخته شده است. ایران به صورت غیرقانونی تسلیحات را به (یمن) می فرستد و به این ترتیب چندین قطعنامه سازمان ملل را نقض کرده است.»

وی تاکید کرده است که جهان نمی تواند اجازه دهد که این نقض قانون بدون پاسخ باقی بماند و ایران باید با پیامدهای چنین اقدامی مواجه شود.

ایران قویا ادعاهای مطرح شده از جانب هیلی را تکذیب کرده است.

این موضع گیری در شرایطی صورت می گیرد که عربستان و متحداش یمن را محاصره کرده اند و حتی اجازه انتقال مواد غذایی به این کشور را هم نمی دهند. همچنین مشخص نیست که آیا روسیه از هر اقدامی علیه ایران حمایت خواهد کرد یا خیر.

هیلی که از زمان آغاز به کار در منصب نمایندگی آمریکا در سازمان ملل همواره در جلسات مختلف علیه ایران صحبت کرده، مدتی پیش هم حمایت خود را اغتشاشات در چند شهر ایران ابراز داشت.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : نیکی هیلی

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان