به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، اسدالله عباسی شامگاه جمعه در گفت وگو با خبرگزاری فارس در رشت با تاکید بر داشتن سند توسعه در گیلان اظهار کرد: باید بر اساس آمایش سرزمینی گیلان را به خوبی بشناسیم و بر اساس پتانسیل و ظرفیت های موجود در استان سرمایه گذاری کنیم.

وی بابیان اینکه ظرفیت های عظیم گیلان شناخته نشده افزود: یکی از دلایلی که استان گیلان نتوانسته به جایگاه اصلی خود برسد، عدم رعایت موقعیت استان به لحاظ ظرفیت ها بوده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به عقب ماندگی استان گیلان از شاخصه های توسعه گفت: استانداران قبلی کم وبیش گام هایی را در راستای توسعه استان برداشته اند اما درمجموع نمی توان در گیلان کارهایی که بر اساس شاخصه های توسعه انجام گرفته را نام برد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه کشاورزی استان در مسیر توسعه نیست خاطرنشان کرد: گیلان تاکنون نتوانسته در بخش کشاورزی به جایگاه مناسبی برسد چون اداره استان به روزمرگی افتاده است.

عباسی تصریح کرد: تنها تلاش استانداران در گیلان فقط در حوزه چای بوده و تا حدودی توانسته اند مطالبات چای کاران را به موقع پرداخت کنند و افزایش حداقلی را در خرید تضمینی آن داشته باشند درحالی که همه می دانیم مشکلات اقتصاد کشاورزی گیلان با روزمرگی حل نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه گیلان تنها در راستای شعار حرکت کرده افزود: با برنامه هایی که استاندار فعلی در گیلان شروع کرده تنها وقت مدیران استان گرفته می شود و خروجی نخواهد داشت.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه اندازی کارگروه های توسعه ای در استان از سوی نماینده عالی دولت در گیلان بیان کرد: کارگروه ها زمانی جواب می دهد که ما استراتژی تعریف کنیم و توسعه راهبردی را در برنامه های خود دیده باشیم نه اینکه کارها را در استان از ابتدا شروع کنیم و نظرات کارگروه ها را در رابطه با شاخصه های توسعه ای گیلان صرفاً بشنویم.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نیروی انسانی قوی گیلانی در کشور گفت: تا کی باید در گیلان آزمون وخطا داشته باشیم و منتظر باشیم تا دیگران از راه برسند و بخواهند برای استان گیلان تصمیم گیری کنند.

عباسی افزود: ما در گیلان نیروهای بومی و توانمندی داریم که در سطح معاونین وزیر هستند و در سطوح مختلف مدیریتی در حال خدمت می باشند.

وی با انتقاد از دولت در رابطه با نادیده گیری از ظرفیت های گیلان اظهار کرد: دولت دوازدهم نتوانسته از منابع و ظرفیت های استان گیلان به درستی استفاده کند و گیلان را به جایگاه اصلی خود برساند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی مسئولیت عدم پیشرفت و توقف در توسعه گیلان را شخص استاندار نام برد و گفت: عملکرد مسئولان اجرای استان در حوزه کشاورزی قابل دفاع نیست.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه ما نمایندگان مردم مسئولیت و وظیفه داریم و در برابر قسمی که یادکرده ایم نمی توانیم در برابر برخی رفتارها بی تفاوت باشیم خاطرنشان کرد: در رابطه با همه مسائل استان گزارش صوری و شکلی تعریف شده و در اختیار مسئولان بلندمرتبه کشوری قرار می گیرد و در آن ذکر می کنند که همه چیز گل وبلبل هست درحالی که برای نمایندگان مردم گزارش صوری دادن قابل هضم نیست.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان