به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، رضا اسلامی در نشست خبری اظهار کرد: یکی از بزرگ ترین مشکلات بخش دیلمان ایجاد سد گولک است که احداث آن موجب جمع شدن آب پشت سد و تقویت چشمه های زیرزمینی می شود تا در زمان بارش کم، بتوان از چشمه های پر آب مشکل مردم را حل کرد.

وی با بیان اینکه احداث سد گولک ظرفیت نگه داری یک میلیون مترمکعب آب در پشت سد را دارد افزود: باید آب منطقه ای در این مسائل جدی تر ورود کند تا احداث این سد موجب بهره برداری مردم منطقه گردد که بخش اعظمی از مشکلات را نیز رفع می کند.

فرماندار سیاهکل گفت: درصد بهره مندی روستایی ما نسبت به استان، دو درصد بالاتر است ولی امکان اینکه آب مستمری در اختیار روستاها قرار بگیرد وجود ندارد.

اسلامی با بیان اینکه احداث سد گولک مشکل آب چندین هزار هکتار اراضی کشاورزی و شرب مردم را حل می کند تصریح کرد: با توجه به تراز ارتفاعی این سد ظرفیت تنظیم حدود 14 میلیون و 500 هزار مترمکعب آب وجود دارد که در مناطق پایین دست، بخش اعظمی از دیلمان را پوشش داده و مشکل آب مردم را حل می کند.

وی با بیان اینکه مدیرکل آب منطقه ای نگاه محبت آمیزتری به دیلمان داشته باشد بیان کرد: سیاهکل و دیلمان در سال های گذشته از توسعه بازماندند که دلیل آن به واسطه توزیع بودجه به صورت سرانه بوده که جمعیت ما نسبت به وسعت خیلی کم تر است.

فرماندار سیاهکل با اشاره به نیاز روستاهای سیاهکل به بهداشت، آب و امکانات گفت: شهرستان سیاهکل به عنوان یک ابر شهرستان مدیریتی بوده که در کمبود بودجه خیلی حرف دارد و باید حداقل تراز درآمدی مردم این منطقه به شهرستان های هم جوار برسد.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان