به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، شهید محمود نیکنام در چهار خردادماه 1342 در بخش کومله لنگرود چشم به جهان گشود و دوران خردسالی را در دامان خانواده ای مذهبی، تلاشگر و دلسوز گذراند.  

سپس روی به تحصیل آورد و در کنار تحصیلاتش به فرایض مذهبی ازجمله نماز و روزه اهمیت خاصی می داد و در زمان اوقات فراغتی برایش در امر کشاورزی به خانواده کمک می کرد.

 

شهید محمود نیکنام فردی مؤمن و معتقد به اسلام بود و هم زمان با شروع انقلاب اسلامی به اتفاق دیگر دوستان خود برای یاری کردن امام علیه رژیم، پای به میدان مبارزه نهاد و بعد از نابودی رژیم در رشته آموزش ابتدایی در تربیت معلم زنجان قبول شد و به تحصیل پرداخت.

 

در زمان تحصیل همیشه چون خاری در چشم منافقین کوردل بود و به همین جهت چندین بار به وی سوءقصد شد ولی وی همچنان مقاوم و استوار در پیروی از خط ولایت و رهبری گام برمی داشت و به پیش می رفت.

 

با شروع جنگ تحمیلی سنگر تعلیم و تربیت را به سنگر عشق و شهادت تبدیل کرد و در کنار دیگر دلیرمردان خدا به جنگ و نبرد با دشمن دین و میهن پرداخت.

 

وی 12 بار به جبهه پای گذاشت و چهار سال تمام شجاعانه به مصاف کافران بعثی روی نهاد تا این که دردهم شهریورماه 1365 در عملیات کربلای دو در منطقه عملیاتی حاج عمران به همراه برادرش ناصر نیکنام، پس از 23 سال هجران به وصال رسید و آسمانی شد.

 

این شهید عزیز در گوشه ای از وصیت نامه اش در خطاب به خانواده شهدا می گوید: شما هم سعی کنید بعد از مرگ عزیزانتان به جای گریه و زاری و غصه خوردن راه آن ها را بیشتر از هر زمان با عملتان به ثبوت رسانده و ادامه بدهید تا خدای ناخواسته از خون شهیدان سوءاستفاده نشود.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان