به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، حجت الاسلام حمید رسایی شامگاه یک شنبه در حرم مطهر سیدجلال الدین اشرف با بررسی ویژگی های زندگانی حضرت زهرا (س) اظهار کرد: حضرت صدیقه طاهره (س) یک بانوی سیاست مدار بوده و در مسائل سیاسی حضور داشتند.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) در بزنگاهی که لازم بود برای دفاع از ولایت ورود می کردند گفت: دفاع بی بی دوعالم حضرت زهرا (س) از همسر خود نبود بلکه از ولایت، امام و مقتدای  زمان حمایت کرده است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ازنظر اسلام جهاد نظامی بر بانوان واجب نیست خاطرنشان کرد: جهاد فرهنگی از چنینی قائده ای مستثناست و گاها لازم است که زنان فرماندهی جهاد فرهنگی را نیز بر عهده بگیرند.

رسایی با بررسی ویژگی های جهاد نظامی برای زنان و مردان تصریح کرد: قید زن و مرد برای فعالیت در فضای مجازی جهت کار فرهنگی برداشته شده است زیرا جنگ امروز، جنگ نرم و جنگ رسانه است.

وی با اذعان به اینکه امروزه بسیاری از ضربات از سمت رسانه به ما روانه می شود بیان کرد: در جنگ فرهنگی دشمن  رودرروی شما قرار نمی گیرد بلکه کنار شما خواهد ایستاد.

رسایی با تأکید بر اینکه تشخیص دشمنی دشمن از خود دشمن مهم تر است تصریح کرد: بعد از رحلت رسول گرامی اسلام (ص)، جنگ فرهنگی و تضارب آرا به وجود آمد زیرا مردم آن روزگار سخن رسول خدا (ص) را فراموش کرده و دنبال انتخاب جانشین ایشان بوده اند.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه حضرت زهرا (س) در دوره نفاق به مبارزه با منافقان می پرداخت بیان کرد:  اهل بیت (ع) در سیاست ورود می کردند که یازده امام معصوم با مورد سوءقصد قرارگرفته و به شهادت رسیدند و روحانیون نیز در همان مسیر ائمه موظف به تحصیل و فعالیت و روشنگری هستند لذا کسانی که می گویند روحانیون نباید در سیاست ورود کنند از اسلام چیزی نمی دانند.

وی یکی از دلایل غیبت حضرت مهدی (عج) را سوءقصد به جان ایشان عنوان کرد و افزود: اگر از نگاه اهل بیت (ع) دین از سیاست جداست پس چگونه آنان مورد سوءقصد قرارمی گرفتند و به شهادت می رسیدند؟

رسایی با اذعان به اینکه اگر علما بایزید زمان خودکار نداشته باشند آن عمامه بر روی سر به غلط کشیده است گفت: چنین دینی دین علوی نیست بلکه باید از آن بانام تشیع انگلیسی یادکرد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جان امام دوازدهم (عج) بیش از اینکه از یهودیان و آمریکایی ها و نقشه های آن ها درخطر باشد  از جانب مسلمانان درخطر خواهد بود.

وی با بیان اینکه مخالفت با ظهور ایشان ابتدا از طرف خود مسلمانان اتفاق خواهد افتاد اظهار کرد: کسانی که در شبکه های خود از دین سخن می گویند ولی در مخالفت با آمریکا و سلطه سخن نمی گویند، همان کسانی هستند که بعد از ظهور ایشان جزو اولین گروه های قیام کننده علیه امام (عج) خواهند بود.

رسایی با تأکید بر اینکه باید نگران عمامه به سر آمریکایی باشید نه خود آمریکا افزود: کسانی هستند که یار امام خمینی (ره) بودند و به قول فرمایش رهبر معظم انقلاب زندگی شان تغییر کرده و به جامعه لطمه وارد می کنند.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دخالت در سیاست هم نیاز به ضابطه دارد به آیات الهی اشاره کرد و گفت: فعالیت سیاسی زمانی دارای ارزش است که برای خدا و دفاع از دین الهی باشد.

وی با اشاره به اهمیت استقامت و صبر در فعالیت سیاسی باهدف الهی بیان کرد: رهبری هرچه درباره برجام تأکید به بدبینی نسبت  به مذاکره می کردند برخی ها اصرار به آن داشتند و جالب است که به مخالفان برجام برچسب کاسبان تحریم می زدند.

رسایی با اشاره به برخی از مسئولین که همه خانواده های آن ها مقیم کشورهای دیگر هستند خطاب به مردم گفت: مردم چرا به این گونه افراد در انتخابات رأی می دهند؟

وی با اذعان به اینکه با همه این اوصاف هنوز هستند افرادی که برای انقلاب هزینه می شوند و باوجود مسئولیت های بزرگ هنوز تفکر انقلابی دارند تصریح کرد: اغتشاشات اخیر با گلایه مردم عادی که از وضعیت اقتصادی ناراضی بودند آغاز و با سوءاستفاده ضدانقلاب همراه شد که در ادامه مردم نشان دادند هنوز پایبند به آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

رسایی با اشاره به امیدواری رهبری معظم نظام و اعتماد ایشان به مردم بیان کرد: رهبری باوجوداینکه در انتخاب برخی مسئولین نقش مستقیم ندارد اما تقواپیشه کرده و مسئولیت مشکلات را بر عهده می گیرد.

وی با بیان اینکه مسئولین نباید از انقلاب و مردم طلبکار باشند خاطرنشان کرد: مدافع انقلاب بودن هزینه بردار است و کسی که برای انقلاب هزینه می کند نباید منت بگذارند زیرا این هزینه دادن باعث پایداری تفکر انقلابی می شود.

رسایی به استانداردهای رهبری در دوران پیامبر (ص) و امام اشاره کرد و گفت: در زمان غیبت معصوم به سراغ علمایی بروید که مراقب خود هستند تا گناه نکنند و تقوا را پیشه خود قرار می دهند.

وی شجاعت، مدیریت، دوری از دنیاطلبی، اجتهاد را از ویژگی های نماینده امام معصوم اشاره کرد و افزود: این شروط جلوی نفوذ را می گیرد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به دلیل داشتن این شروط، نفوذناپذیر است خاطرنشان کرد: این نفوذناپذیری موجبات عدم سقوط است درصورتی که در مسئولیت های دیگر جامعه چون دارای شروط رهبری نیستد نفوذ رسوخ کرده و منجر به صدمات به جامعه می گردد.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان