مهرداد بائوج لاهوتی در گفت وگو با خبرنگار لنگرخبر با اشاره به رشد افسارگسیخته نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی اظهار کرد: دولت در راستای کاهش نرخ ارز اقداماتی را انجام داده هرچند این اقدامات دولت کمی دیر بوده است.

 

وی بابیان اینکه افزایش نرخ ارز تابعی از یک منطقی است افزود: افزایش نرخ ارز باید تابعی از افزایش تورم در کشور باشد.

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به نرخ تورم در کشور می توان پیش بینی کرد که نرخ ارز در آینده چه نوساناتی خواهد داشت.

 

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه در بازار ارز نابسامانی هایی وجود دارد خاطرنشان کرد: نوسانات در قیمت ارز موجب شده تا سرمایه گذاران جرئت سرمایه گذاری در بازارهای دنیا را نداشته باشند.

 

لاهوتی با تاکید بر مدیریت هرچه سریع تر نوسانات نرخ توسط دولت بیان کرد: نگرانی از بالا رفتن نرخ ارز وجود ندارد چون بالا رفتن نرخ ارز مزایایی برای ما دارد که نیاز ما را به واردات کاهش می دهد و این یک مزیت است.

 

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با اشاره به اجازه مجلس به دولت مبنی بر به کارگیری از پیمان های دوجانبه پولی یکسان گفت: ایران می تواند با کشورهایی نظیر چین، روسیه، ترکیه، عراق، هند و غیره که با ما ارتباط مستقیم تجاری دارند از یک پایه پولی مشترک استفاده کند.

 

لاهوتی بابیان اینکه ایران در تعاملات تجاری باید بین پول ملی خود یا کشور طرف مقابل یکی را به عنوان پایه پولی برگزیند افزود: پیمان های پولی دوجانبه می تواند وابستگی ما را به ارز کاهش دهد و پایه پولی کشور را تقویت کند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان