به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، شهید مهدی میرزا باقری در تاریخ 23 شهریور 1342 در کاسگر محله لنگرود در خانواده ای متدین و مذهبی دیده به جهان گشود.  

وی پس از سپری کردن دوران خردسالی به کلاس قرآن فرستاده شد تا آیات کلام الله وحی را بیاموزد و از سن شش سالگی خواندن نماز را آموخت و از هفت سالگی برای تحصیلات کلاسیک به مدرسه رفت و توانست با موفقیت تحصیلاتش را تا مقطع سوم راهنمایی به پایان برساند.

 

مهدی به دلیل مشکلات اقتصادی خانواده به ناچار تحصیل را رها و به کار آهنگری، مکانیکی و جوشکاری پرداخت و سنین نوجوانی خود را در این راه تجربه نمود.

 

او از همان دوران نوجوانی به اتفاق برادر بزرگ ترش (شهید ابوالقاسم میرزا باقری) در تظاهرات علیه حکومت ستم شاهی شرکت می کرد و از هیچ چیز ترس و واهمه ای نداشت.

 

پس از پیروزی انقلاب اسلامی وی با شرکت در برنامه های فرهنگی سعی در حفظ و حراست از ارزش های به دست آمده کرد و اکثر شب ها جهت برقراری نظم و امنیت در کوچه و خیابان های محلات به گشت و نگهبانی می پرداخت.

 

مهدی انسانی متّقی و دارای روحیه ای پرشور و عاشق اسلام و پیامبران و ائمه بود و در برخورد با مردم الگو بود و بااخلاق خوش و با دیگران ارتباط برقرار می کرد.

 

مهدی در زندگی فردی قانع بود و از غیبت کردن پرهیز می کرد، با تشکیل بسیج به فرمان رهبر فقید انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)، مهدی جزء اولین کسانی بود که به عضویت این نهاد مردمی درآمد.

 

وی مدتی در بندرعباس زندگی کرد و در آنجا نیز بیکار ننشست و با مراجعه به بسیج آنجا به فعالیت در کارهای بسیج پرداخته و پس از مراجعت به زادگاهش مجدداً در بسیج شهرستان فعالیت کرد.

 

او پس از شهادت برادرش مصمم و استوار به سوی جبهه های حق علیه باطل شتافت و پس از مراجعه به بسیج و درخواست اعزام در تیرماه سال 1360 به سمت جبهه ها شتافت و در اهواز مستقر شد.

 

شهید مهدی میرزا باقری در عملیات بیت المقدس حضوری فعال داشت و توانست در کنار هم رزمانش با مدد پروردگار دشمنان متجاوز را از داخل خونین شهر بیرون و افتخاری بس بزرگ را برای ایرانیان به ارمغان گذارد و سرانجام در تاریخ 30 اردیبهشت 1361 آسمانی شود.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان