به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر  به نقل از روزپلاس، با اعلام فدراسیون بسکتبال، امروز زنان می توانند دیدار تیم های بسکتبال ایران و عراق را از نزدیک تماشا کنند. این بازی، از پنجره دوم مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا، ساعت ۱۸ برگزار می شود. این بار حضور زنان تفاوتی آشکار با دفعات قبل دارد: به مانند فینال لیگ برتر بسکتبال یا لیگ جهانی والیبال، تماشاگران زن گزینش نمی شوند و فدراسیون از همه خواسته که در ورزشگاه حضور پیدا کنند. به گفته یکی از مدیران وزارت ورزش، این وزارتخانه به دنبال یک روند طبیعی برای حضور زنان در مجموعه های ورزشی است.
 خانواده ها می توانند عصر امروز (یکشنبه) در ورزشگاه آزادی به تماشای مسابقه حساس تیم ملی بسکتبال ایران مقابل عراق بنشینند و پولی هم نپردازند.
تیم ملی بسکتبال عصر امروز (ششم اسفند) در چهارمین دیدار خود در رقابت های مقدماتی جام جهانی به مصاف عراق می رود. عراقی که در بازی رفت، تیم ایران را شکست داد و حالا در تهران با بسکتبالیست های کشورمان روبرو می شود.
دو تیم در بازی های گذشته خود دو برد و یک باخت داشته اند و با تفاضل در رده های اول و دوم قرار دارند.
ایران پس از باخت عجیب به عراق در بازی اول، قطر را در تهران شکست داد و پنج شنبه هم در سومین بازی در آلماتی به مصاف قزاقستان رفت. دیداری که دومین پیروزی را برای تیم ایران به ارمغان آورد تا همزمان با باخت عراقی ها به قطر، به صدر جدول برسد.
تیم ایران که این روزها یک بار دیگر پوست اندازی کرده و با نیمکت جدید و بازگشت ستاره های گذشته راهی رقابت های انتخابی شده، در چهارمین مسابقه در تالار بسکتبال آزادی میزبان عراق است. دیداری که عصر امروز و از ساعت ۱۸ آغاز خواهد شد.
بلیت رایگان و آزادی ورود بانوان
یکی از حواشی ورزشی طی یک ماه گذشته، مشکل بانوان خبرنگار در تبریز و ممانعت از ورودشان به سالن مسابقه بود. با این حال در بازی برگشت همان مسابقه بانوان وارد سالن آزادی شدند تا قدری فضا تلطیف شود. با این حال اتفاق بهتر و زیباتری هم امروز می افتد و قرار است در این دیدار ملی و رسمی، بانوان اجازه ورود به سالن را داشته باشند و اهالی بسکتبال می توانند به صورت خانوادگی به تماشای این دیدار بیایند.
فدراسیون بسکتبال همچنین برای این مسابقه بلیت فروشی انجام نمی دهد و تماشای این مسابقه هیجان انگیز رایگان است.
عراق شاید حریف بسیار قدرتمندی نباشد اما دوباره جمع شدن ستاره های گذشته تیم ملی کنار یکدیگر و قرار گرفتن همزمان نیکخواه و حدادی در تیم به اندازه کافی به این مسابقه هیجان و زیبایی و همچنین دلیل برای تماشا کردنش می دهد.
بنا بر این، پس از مدت ها شاهد یک مسابقه در رده ملی و رسمی خواهیم بود که بانوان هم به همراه مردان می توانند آن را از نزدیک تماشا کنند. اتفاقی که پس از مشکلات بسیاری که برای بانوان چه به عنوان ورزشکار، چه تماشاگر و حتی خبرنگار به وجود آمده بود، می تواند نوید بخش روزها و شرایط بهتری باشد.
گفتنی است دیدار ایران و عراق ساعت ۱۸ امروز ( ۶ اسفند) در سالن بسکتبال ورزشگاه آزادی تهران انجام خواهد شد. فدراسیون بسکتبال جهت رفاه حال تماشاگران با اختصاص تعدادی اتوبوس، خانواده ها و تماشاچیان محترم را از ساعت ۱۶ تا ۲۱ از ایستگاه متروی استادیوم آزادی به سالن بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی و بالعکس منتقل می نماید.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان