به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، جبار کوچکی نژاد شامگاه یک شنبه در گفت وگو با خبرگزاری فارس در رشت با اشاره به نوسانات نرخ ارز اظهار کرد: یکی از احتمالات نوسان و افزایش نرخ ارز ممکن است جبران کسری بودجه و دیگری می تواند عدم پیش بینی صحیح و درست از بازار ارز باشد.

وی با اشاره به نابسامانی ها در بازار به دلیل نوسانات نرخ ارز افزود: با تغییرات ناگهانی و صعودی و نزولی نرخ ارز اقتصاد کشور به شدت لطمه می خورد و دچار تنش خطرناک می شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه دولت در تنش افزایی نرخ ارز دخیل است گفت: تصمیم دولت مبنی برافزایش نرخ سود بانکی از 15 درصد به بالا به نوعی تنش آفرین و تورم زا در سیستم اقتصادی است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان تصریح کرد: دولت در یک بازه زمانی در کنترل ارز نشتافت و این عدم کنترل بازار ارز از سوی دولت به نوعی خیانت محسوب می شود.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همین که دولت اعلام می کند به سپرده ارزی مردم سود ارزی پرداخت می کند در آینده مشکل ساز خواهد بود.

کوچکی نژاد گفت: علاوه بر اینکه بانک ها نمی توانند سود ارزی به سپرده های مردم بپردازند دولت با افزایش سود بانکی تورم را نیز در یکی دو ماه آینده افزایش خواهد داد و ما شاهد افزایش افسارگسیخته تورم در اشتغال و بخش های اقتصادی خواهیم بود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه تورم فعلی موجود در کشور آزاردهنده و غیرقابل تحمل است افزود: افزایش تورم و نوسانات محسوس و ملموس در بازار ارز بیانگر ضعف مدیریت دولت در بخش اقتصادی است.

وی گفت: به جای اینکه روحانی در 22 بهمن اعلام کند ما به دنبال اجرای رفراندوم و مسائلی ازجمله رفع حصر هستیم باید شجاعت داشته باشد تا رفراندوم اقتصادی برگزار کند تا ببینند چند درصد مردم به سیاست اقتصادی دولت روحانی رأی می دهند و سیاست تیم اقتصادی دولت را قبول می کنند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با تاکید بر اینکه روحانی باید از مردم عذرخواهی کند بیان کرد: دولت به جای اینکه به مسائل حاشیه ای بپردازد باید به رفع دغدغه های مردم که همان معیشت و اشتغال است بپردازد.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان