به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر به نقل از المیادین، با شروع تحرکات ارتش سوریه برای عملیات پاکسازی در منطقه غوطه شرقی دمشق، حامیان غربی تروریست ها و معارضان دست به کار شده و از اجرای این عملیات ابراز نگرانی کرده و می کوشند با طرح ادعای حمله شیمیایی از سوی دولت، این عملیات نظامی را متوقف کنند.

حتی آمریکا و فرانسه پا را فراتر از این گذاشته و تأکید دارند در صورت اثبات حملات شیمیایی ارتش سوریه به غوطه شرقی دمشق، به این کشور حمله نظامی خواهند کرد.

این در حالی ست «استفان دوگاریک» سخنگوی سازمان ملل متحد، روز گذشته متذکر شد که این سازمان هیچ اطلاعاتی پیرامون استفاده از تسلیحات شیمیایی در غوطه شرقی دمشق ندارد.

دوگاریک تصریح کرد، درگیری های جاری در این منطقه بین گروه های مسلح و ارتش سوریه مانع از ورود هر طرفی به این منطقه برای اطمینان از اطلاعات مربوط به استفاده از سلاح های شیمیایی شده است.

از سوی دیگر، دولت آلمان نیز اعلام کرد که هیچ اطلاعاتی درباره کاربرد سلا ح های شیمیایی در سوریه ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان عنون داشت، دولت برلین گزارش ها در ارتباط با حملات شیمیایی در سوریه را «با تمام جدیت» بررسی می کند. وی تأکید کرد که برلین درصدد است با شرکای خود در سازمان ملل برای بررسی گام های ضروری در صورت دست یافتن به اطلاعاتی دال بر کاربرد تسلیحات شیمیایی، رایزنی کند.

این در حالی ست که وزارت دفاع روسیه، روز یکشنبه درباره برنامه ریزی گروه های تروریستی برای حملات شیمیایی در غوطه شرقی و در پی آن متهم کردن ارتش سوریه به چنین حمله ای، هشدار داده بود.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان