مهرداد بائوج لاهوتی امروز در گفت وگو با خبرنگار لنگرخبر با اشاره به تمایز وام با فاینانس اظهار کرد: فاینانس نوعی سرمایه گذاری هست که در شرایط فعلی باید از آن استفاده کرد.

 

وی بابیان اینکه طرح های فاینانس شرایط خاص خود رادارند و هر پروژه ای نباید با فاینانس تکمیل و به بهره برداری برسد افزود: قانون گذار به دولت اجازه داده تا 30 درصد برای طرح های غیر عمرانی و طرح هایی که توجیه اقتصادی و فنی دارد را از طریق فاینانس سرمایه گذاری کند.

 

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با شاره به طرح های موفق فاینانس شده در کشور گفت: اگر طرح فاینانس شده به بهره برداری برسد می تواند هزینه طرح را از خودش بپردازد که از مزیت های آن شمرده می شود.

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: طرح هایی مثل راه آهن و هواپیما اگر فاینانس شوند ضرر نمی کنیم چون هم سرعت بهره برداری افزایش پیدا می کند و هم هزینه ساخت طرح توسط یک خارجی پرداخت می شود درحالی که پس از مدتی راه آهن هزینه کرد خود را طی سال ها بعد پرداخت می کند.

 

لاهوتی افزود: در طرح های فاینانس هم پروژه ها با سرعت بیشتری به بهره برداری می رسند و هم سرعت خدمات دهی افزایش پیدا می کند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان