به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، هم زمان با روز درخت کاری و نخستین روز از هفته منابع طبیعی 200 اصله نهال با حضور مسئولان شهرستان لنگرود در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی این شهر کاشته شد.



 



ابوالحسن عاشوری در این مراسم با اشاره به وجود حدود ۳۶ هزار هکتار جنگل و مرتع در شهرستان لنگرود اظهار کرد: هفته «منابع طبیعی با مردم و برای مردم» شعار هفته منابع طبیعی است و باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود.



 



وی گفت: به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری حدود ۴۶ هزار اصله نهال به صورت رایگان در این شهرستان کاشت و توزیع خواهد شد.



 



رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لنگرود با اشاره به اینکه این نهال ها از گونه های کاج، توسکا، صنوبر، سرو، افرا، بلوط و اقاقیا هستند گفت: هدف از توزیع رایگان نهال در شهرستان لنگرود افزایش فضاهای سبز و ترویج و اشاعه فرهنگ و حفظ منابع طبیعی است.



 



سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی لنگرود نیز اظهار کرد: حضور مسئولان در مراسم نشان دهنده اهمیت دادن به منابع طبیعی و روز درختکاری است و حفظ منابع طبیعی و توجه به مسائل طبیعت و محیط زیست بر همه ما واجب است و باید به این مسئله توجه داشته باشیم.



 



وی گفت: عدم توجه به مسائل زیست محیطی یکی از مشکلاتی است که در جامعه امروز با آن مواجه هستیم که در این زمینه تک تک افراد جامعه باید به مسئله محیط زیست توجه داشته باشد.



 



امیرحسین فیروزان افزود: محیط زیست مسئله ای نیست که حفظ آن فقط بر عهده مسئولان باشد همه ما وظیفه داریم به طبیعت و حفظ آن توجه کنیم و برای کمک به طبیعت اولین قدم جداسازی زباله ها در منازل است.



[gallery columns="1" size="large" ids="94016,94017,94018,94019,94020,94021"]

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان