به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: خداوند بنده ای که سخت گیر نیست؛ دوست دارد. بسیاری از مشکلات زندگی برای سخت گیری افراد است و بسیاری از پرونده های دادگستری برای این امر تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: سخت گیری در مسئله ازدواج نباید وجود داشته باشد اینگونه ازدواج سخت می شود. بسیاری از طلاق ها، جنایات و قتل ها ناشی از سخت گیری است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه اگر انسان در زندگی سخت نگیرد؛ زندگی شیرین می شود گفت: در مسائل اجتماعی نیز باید مقداری آسان گرفت تا اجتماع حرکت کند. سخت می گیرند چون می خواهند فلان کارخانه صنعتی را راه اندازی کنند و به اندازه ای این سخت گیری و کاغذ بازی ادارات وجود دارد که از راه اندازی واحد صنعتی پشیمان می شود.

وی خاطرنشان کرد: این سخت گیری ها مشکلی را حل نمی کند به جز اینکه مشکلات را افزایش می دهد بنابراین در مسائل فردی، اجتماعی و خانواده نباید سخت گرفت.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه با نگاه ظاهری به دنیا سازمان ملل، شورای امنیت، نهادهای طرفدار مظلومان و گروه حمایت از حیوانات تشکیل شده است گفت: در باطن این دنیا سه اصل زورگویی در حد بالا، ریاکاری و دروغگویی حاکم است و مردم دنیا عادت کردند و این امر را پذیرفته اند.

وی عنوان کرد: خودشان هزاران بمب اتمی دارند ولی می گویند هیچ کس نباید قوی باشد تا آنچه می خواهند از دنیا بگیرند که اوج زورگویی است.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: خودشان موشک دارند به ما می گویند چرا موشک برای دفاع از خود تولید کردید. می گویند شما ضعیف باشید تا حاکمیت ما بر منطقه محفوظ باشد.

وی با اشاره به مشکلات دیگر حاکم بر دنیا گفت: همه می دانند عراق توانست شر داعش را کم کند و ایران در این زمینه نقش مؤثری داشت و در سوریه شر داعش تا حد زیادی کم شده و حزب الله و ایران در آنجا نقش مؤثر داشتند در عین حال می گویند شما را محکوم می کنیم زیرا خادم تروریست ها هستید. خودشان اعتراف کردند که داعش را به وجود آوردند خودشان ضد تروریسم و ما طرفدار تروریسم هستیم!

آیت الله مکارم شیرازی یادآور شد: اسلحه به عربستان دادند که یمن را ویران کند و یک تکه آهن را برداشتند و می گویند ایرانی ها به آنها موشک دادند. ریاکاری، زورگویی و دروغگویی تا چه حد است.

وی با بیان  اینکه دنیا به تدریج به این مسائل عادت کرده و کسی نیز قبح و زشتی آنها را نمی گوید گفت: در زمینه موشک با ما مذاکره می کنند. چرا از خود شروع نمی کنید بنابراین باید نسبت به دنیای کنونی که گردن کلفتان حاکم هستند بدبین باشیم.

این مرجع تقلید یادآور شد: جلوی کار آنها را نمی توانیم بگیریم مگر اینکه بشریت قیام کنند و بیدار شوند و زورگویان را سر جای خود بنشانند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان