به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، محمدصادق حسنی شامگاه چهارشنبه در گفت وگو با خبرگزاری فارس در رشت با بررسی اوضاع معلمان نیروی آزاد شاغل در مدارس غیردولتی اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی موظف است تا احقاق حقوق شاغلین بخش خصوصی ازجمله معلمان را پیگیری نماید.

وی با بیان اینکه مؤسسان مدارس غیردولتی به دلیل کم شدن درآمد و عدم کمک دولت به مؤسسان توان پرداخت  حقوق قانونی معلمان  را ندارند  افزود: معلمان نیروی آزاد آموزش وپرورش با حداقل درآمد در حال  تدریس در مدارس هستند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضعف آموزش وپرورش استان گیلان مبنی بر عدم سامان دهی به اوضاع معلمان نیروی آزاد شاغل در مدارس غیردولتی بیان کرد: یکی از ضعف های موجود در آموزش وپرورش این است که به دلیل عدم وجود آمار دقیق ، این اداره کل در ارائه آمار کامل تعداد این معلمان ناتوان است.

حسنی با اشاره به شرایط معلمان حق التدریس در استان گیلان گفت: بر اساس آمار اخذشده از سایر استان ها، آموزش وپرورش گیلان در سروسامان دادن به آن ها نیز ضعیف عمل کرده است.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اوضاع آموزش وپرورش گیلان به هم ریخته است افزود: من درباره ضعف آموزش وپرورش گیلان بارها اعتراض کرده و سخن گفته ام.

حسنی با تأکید بر ضعف آموزش وپرورش استان گیلان خاطرنشان کرد: نظم دادن به سرنوشت معلمین نیروی آزاد نیز از وظایف آموزش وپرورش است که بالاترین مرجع آموزشی استان گیلان هنوز نتوانسته به آن نظم خاصی دهد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه وظیفه مجلس و نمایندگان آن نقش نظارتی است تصریح کرد: سؤال و استیضاح وزیر، از وظایف نمایندگان تلقی می شود که این مهم را درباره وزیر آموزش وپرورش در دستور کارداریم.

حسنی با بیان اینکه برای استیضاح از وزیر آموزش وپرورش امضای خوبی را جمع کرده ایم گفت: اگر بحث بررسی بودجه در دستور کار نبود استیضاح را تا الآن به سرانجام می رساندیم.

وی با بیان اینکه  به دلیل تعطیلی بحث های حاشیه ای در زمان بررسی بودجه بر اساس قانون، هنوز استیضاح صورت نگرفته است افزود: یکی از دلایل سؤال از وزیر، ابهام درباره معلمینی است که سرنوشتشان معلوم نیست و تعیین تکلیف نشده اند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه وزیر آموزش وپرورش باید جوابگو باشد افزود: وزیر آموزش وپرورش در زمان رأی اعتماد، قول های زیادی داده بود ولی بعد او هم همانند بقیه، قول های مذکور را پشت گوش انداخته است و مجلس ناچار به استیضاح وزیر است.

حسنی گفت: بهبود وضعیت معلمان نیروی آزاد شاغل در مدارس غیردولتی را در  عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس پیگیری کرده و مجدانه برای احقاق آن تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان