مطالبات چای کاران گیلانی پرداخت شد

۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ۲۰:۲۷ چاپ کد خبر: 9409

استاندار گیلان با اشاره به پرداخت مطالبات چای کاران گفت: بیش از ۸۵ میلیارد تومان هزینه خرید چای بود که پرداخت به موقع مطالبات نشاط و انگیزه را در کشاورزان افزایش داد.

به گزارش«لنگرنیوز» ، محمد علی نجفی شامگاه دوشنبه در افتتاح دبیرخانه مفاخر و مشاهیر گیلان که با حضور معاون راهبردی رئیس جمهور و پروفسور سمیعی برگزار شد، اظهار کرد: حضور پروفسور سمیعی به عنوان یک شخصیت بزرگ علمی در جهان به عنوان فرزندی از گیلان مایه مباهات و فخر گیلانیان است.

وی با اشاره به تخصیص ۳۶ درصدی اعتبارات عمرانی گیلان، افزود: سال های گذشته پس از گذشت ۶ ماه از سال تخصیص اعتبارات استانی بین سه تا هفت درصد بود اما امسال ۳۶ درصد از اعتبارات عمرانی تخصیص یافت.

نجفی با اشاره به خشکسالی که امسال در گیلان رخ داد، خاطرنشان کرد: گام دیگری که در استان برداشته شده پرداخت بیش از ۸۵ میلیارد تومان مبلغ خرید چای به چای کاران است که پرداخت به موقع مطالبات نشاط و انگیزه را در کشاورزان افزایش داد.

وی با بیان اینکه ساماندهی سواحل دریا برای نخستین بار در کشور رخ داده است، گفت: وضعیت سواحل دریا زیبنده گیلان و کشور نیست و ساماندهی سواحل شمال اقدامی ضروری است و به همین منظور ۲۶ میلیارد تومان برای استان های شمالی برای ساماندهی دریا اختصاص داده شد.

استاندار گیلان با اشاره به مشکلات اقتصادی این استان گفت: سازمان های دولتی در پرداخت اضافه کاری کارکنان مشکل دارند و علاوه بر آن از نظر تامین اعتبارات مورد نیاز بنگاه های اقتصادی توسط بانک ها یکی از مسائل اساسی است که نیاز به توجه دارد.

وی تصریح کرد: راه آهن قزوین- رشت – آستارا، بزرگراه قزوین – رشت، هدایت آب های سطحی و احداث سدهای لاستیکی از برنامه های در حال پیگیری است./

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان