به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، شهید میرعلی درنگیده در سال 1339 در خانواده ای مستضعف و مذهبی در شهرستان لنگرود دیده به جهان گشود.

 وی در خانواده ای که ازنظر مالی بسیار در تنگنا بود رشد پیدا کرد و پدر شهید مجبور بود که برای تهیه معاش زندگی به شهرها و روستاهای دور رفته و کار کند.

میرعلی در دوران کودکی با فقر آشنا شد و در سن هفت سالگی برای کسب علم وارد دبستان شد و پس از اتمام دوره دبستان در مدارس راهنمایی به تحصیلات خود ادامه داد و پس ازآن وارد دبیرستان شد و سال اول دبیرستان را هم به پایان رساند.

 او به علت ضعف مالی خانواده نتوانست به تحصیلات خود ادامه دهد و مجبور شد که در شهر لنگرود مشغول کاسبی شود و پس از مدتی، کاری در تهران پیدا کرد و به آنجا رفت.

شروع به کار او با فعالیت های انقلابی مردم برای پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) همراه شد و او نیز به تبع مردم سهم به سزایی در این برنامه ها داشت.

 او دریکی از شب های محرم سال 1357 توسط عناصر طاغوت شناسایی شد و مأموران ساواک جهت دستگیری او اقدام کردند و میرعلی در آن زمان وارد خانه ای در تهران شد و صاحب خانه او را در منزل خود مخفی کرد و به این ترتیب از شر طاغوتیان در امان ماند.

 وی در اکثر راهپیمایی های ضد طاغوت شرکت می کرد و پس از به ثمر رسیدن انقلاب در 22 بهمن سال 57 و پس از شکل گیری ترجمان های انقلاب اسلامی در سال 58 جهت انجام خدمت مقدس سربازی ثبت نام کرد و به خدمت اعزام گردید.

میرعلی پس از سپری کردن دوره های متعدد در مناطق مختلف و انجام دوره های سربازی وارد ارتش جمهوری اسلامی شد و پس از اخذ درجه گروهبان دومی به طور داوطلبانه به آبادان و پس از چند ماه به خرمشهر، تپه ابو غریوه و چم هندی منتقل شد.

شهید میرعلی درنگیده سرانجام در ساعت 10 صبح 11 شهریور سال 1363 در منطقه چم هندی خرمشهر براثر اصابت ترکش خمپاره 82 میلی متری به دیدار معبودش شتافت و آسمانی شد.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان