به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، به نقل از روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور؛ محمدرضا پورابراهیمی جمعه شب در جشن میلاد حضرت زهرا (س) در محل تکیه فاطمیه شهر کرمان که با حضور جمعی از مسئولان و دوستداران اهل بیت (ع) برگزار شد، اظهار داشت: جای تاسف است که در جامعه اسلامی بعضی از کشف حجاب سخن می گویند.

وی بیان داشت: قابل قبول نیست کسی که در جامعه اسلامی زندگی می کند از کشف حجاب سخن بگوید، این همه شهید و مقاومت و پایداری برای احیای شعائر دینی و اتکای به مبنای اسلامی بوده است، اما متاسفانه بعضی از افراد در جمهوری اسلامی به دلیل وادادگی، از مبانی اسلامی کوتاه آمده و حرفی را می زنند که روزی دشمنان ما می زدند.

پورابراهیمی افزود: جمهوری اسلامی وظیفه خود می داند پای مبانی و ارزش های خود مانند حفظ حجاب بماند، ملت ایران ذره ای از ارادت خود به اهل بیت (ع) را از دست ندادند و اوج این شیفتگی را در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مسئولیت کسانی که امروز می خواهند برای این کشور تصمیم گرفته و حق خانواده شهدا و مردم ایران به ویژه مستضعفان را بگیرند، بسیار سنگین است، اما امروز شاهدیم بعضی مدیران ما به دنبال اشرافی گری و مسائل دیگری هستند.

وی ادامه داد: در حالی که مشکلات معیشتی و فقر و مسائل خاص حوزه اجتماعی وجود دارد و دامن گیر کشور شده است، اما افرادی که قبلا از آنها به عنوان رجال این کشور نام برده می شد، امروز در فضای دیگری قرار گرفتند.

بیشترین نارضایتی مردم از ایجاد تبعیض و عدم عدالت اجتماعی است

پورابراهیمی تصریح کرد: مردم امروز از مشکلات و مسائل اقتصادی رنج می برند، اما بیشترین نارضایتی آنها از ایجاد تبعیض و عدم عدالت اجتماعی است.

وی افزود: زمانی که یک مسئول در این کشور دارایی و ثروتی برای خود ایجاد کرده که به هر شکلی حساب کنید، نمی توانسته از یک مجرای سالم و قانونی حاصل شود، بزرگترین ضربه به نظام وارد می شود و اعتماد مردم نسبت به نظام خدشه دار می شود.

پورابراهیمی فساد اقتصادی را از مشکلات نظام اجرایی کشور دانست و با تاکید بر اینکه مجلس با تمام توان مقابل آن می ایستد، گفت: انباشت ثروت یکی از موارد فساد اقتصادی است که بعضی از افراد به دلیل فرار از دستگاه های نظارتی جمع کردند.

وی ادامه داد: اما جمهوری اسلامی و نمایندگان مردم در مجلس در برابر این وضوع کوتاه نمی آیند و در همین زمینه طرح بررسی اموال مسئولان تنظیم شده که اگر اموال نامشروع در مجموعه مالکیت های شخصی افراد بود، پاسخگو باشند.

ریز تخلفات اقتصادی را به مردم کرمان خواهیم گفت

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه فعلا نمی خواهیم نامی از افرادی که اموال نامشروع کسب کردند، ببریم، اظهار داشت: اگر لازم شود اسامی افرادی را که در استان تخلف کرده و حق مردم کرمان را ضایع کردند، افشا می کنیم.

وی با بیان اینکه طرح اعاده اموال نامشروع برای تمام مسئولانی که از اول انقلاب تا امروز در این کشور فعالیت داشتند، اجرا می شود، بیان داشت: ۱۸۰ نماینده این طرح را امضا کردند و در روزهای آینده به جمع بندی نهایی می رسیم تا اطمینانی برای مردم حاصل شود.

پورابراهیمی عنوان کرد: برای ما قابل قبول نیست در کشوری که هزاران شهید داده و مردم آن همیشه پای نظام ایستادند، سوء استفاده صورت گیرد و ثروت های میلیاردی به اسم جریان های مختلف سیاسی برای خود دست و پا کنند و به جای اینکه پاسخگو باشند، مطالبه گری و ادعا می کنند.

وی بیان داشت: اگر لازم شود به ریز مسائل و اطلاعات اقتصادی و تخلفات انجام گرفته را به مردم کرمان خواهیم گفت تا کسانی که ادعا می کنند و مسائل را وارونه جلوه می دهند، بدانند که چه وضعیتی است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امروز باید به سیره ائمه اطهار (ع) استعانت کنیم، چگونه می توان شاهد بود در جامعه اسلامی تخلفات اقتصادی اتفاق افتد و ما ساکت بنشینیم.

پورابراهیمی ابراز داشت: باید برای فضایی که زمینه آسیب برای جامعه ایجاد کرده، برنامه ریزی کنیم که یکی از این اقدامات مبارزه جدی با فساد است.

فساد اقتصادی بزرگترین تهدید برای نظام است

وی گفت: جمهوری اسلامی را جریان جنگ نظامی تهدید نمی کند، بلکه بزرگترین تهدید ما فساد اقتصادی در درون است و اگر این موضوع را که زمزمه های آن در جامعه در حال گسترش است در نطفه خاموش نشود، قطعا آثار و پیامدهای آن از حمله نظامی آمریکا به مراتب بیشتر خواهد بود.

پورابراهیمی تصریح کرد: چهار نفر متخلف اقتصادی و ثروت اندوز، آبروی هزاران مدیر سالم را می برند و مسلما باید به آنها برخورد شود.

وی با تاکید بر این موضوع که در حوزه مسائل اقتصادی، علاوه بر مبارزه با فساد، کارآمدی هم باید افزایش پیدا کند، به عملکرد منفی بعضی از وزرای حوزه اقتصادی اشاره داشت و تصریح کرد: ده ها بار به رئیس جمهور در صحن علنی و جلسات خصوصی تذکر دادیم که مردم با مشکلات متعددی مواجه هستند که اگر رفع نشوند، دچار چالش های بعدی می شویم.

مجلس در مورد استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کوتاه نمی آید

وی اظهار داشت: چرا رئیس جمهور وزیری را که بخش عظیمی از اقتصاد کشور در اختیار دارد و بارها گفتیم توان اداره کشور را ندارد، برای دومین مرتبه برای کابینه معرفی می کند.

پورابراهیمی به استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره داشت و گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان یکی وزیر ناکارآمد است که متاسفانه به دلیل هزینه هایی فرصتی که این وزارتخانه در اقتصاد کشور ایجاد کرده، بخش عظیمی از مشکلات اقتصادی دامنگیر کشور شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به حجم بالای کاری در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جمله حوزه حمل و نقل کشتیرانی، هواپیمایی و ریلی افزود: همه این فعالیت های اقتصادی در دست وزیری است که تنها چیزی بلد نیست، اقتصاد کشور است.

وی تصریح کرد: مجلس در مورد استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کوتاه نمی آید، چون استمرار وضعیت کنونی و حتی یک روز ربیعی به صلاح کشور نیست.

پورابراهیمی ادامه داد: مگر می توان با مردم تعارف داشت و جریان و گروه سیاسی برای ماندن در وزارت درست کنیم، به وزیر تعاون تذکر می دهیم که از لابی سیاسی دست بردارد.

وی گفت: امروز کشور ما افرادی را می خواهد که شایسته برای اداره کشور باشد، مجلس که برخاسته از اعتماد مردم است با تمام توان مقابل نارسایی اقتصادی ایستاده و ذره ای از آنچه را که به عنوان امنیتی از مردم بر دوش دارد، کوتاه نمی آییم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مسائل اقتصادی را در کشور سامان می دهیم، چون بخش زیادی از آنها با برنامه ریزی قابل حل است و به غیر از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وزارت خانه های دیگری هم هستند که باید برای آنها تعیین تکلیف کرد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان