به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، سردار سرلشکر غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص) در نشستی که با حضور مسئولین و کارشناسان امنیتی سپاه برگزار شد، در ارزیابی موقعیت و شرایط منطقه ای ایران و دستاوردهای آن اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در سال جاری با شکست تروریسم داعش در منطقه علاوه بر ثبات بخشی در سوریه و عراق، قدرت بازدارندگی خود را در برابر تهدیدات نظامی- امنیتی افزایش داد.

رشید گفت: هم اکنون توسعه و تعمیق قدرت منطقه ای ایران هرگونه تصمیم گیری برای مقابله با جمهوری اسلامی را دشوار و با هزینه های غیرقابل محاسبه همراه کرده است.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی امروز بیش از گذشته قدرت جمهوری اسلامی ایران را در منطقه ادراک و باور کرده و از آزمون آن خودداری خواهد کرد زیرا قادر به مدیریت مواجهه با ایران و تحمل هزینه آن نخواهد بود.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم تصریح کرد: امریکا نیز از فرو رفتن در باتلاقی که حاصل سیاست های بحران سازی و ایجاد درگیری نظامی از سوی رژیم صهیونیستی است، خودداری کند.

سرلشکر رشید افزود: امروز با تشکیل جبهه ائتلاف عربی- عبری- غربی در برابر ایران، مسئله فلسطین به عنوان مهمترین مسئله جهان اسلام را به حاشیه راندند و به فراموشی سپرده اند.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته ضعف و فروپاشی قدرت سیاسی و نظامی، بر اثر پیروزی انقلاب اسلامی، منطق تصمیم گیری برای حمله نظامی را شکل داد ولی امروز به دلیل قدرتمندی جمهوری اسلامی ایران و دشواری های مقابله با این کشور موجب افزایش تهدیدات شده است.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم با بیان اینکه دشمن با نگرانی از قدرت و نفوذ منطقه ای ایران، ثبات و انسجام داخلی کشور را نشانه رفته است، گفت: نیروهای مسلح به ویژه سپاه باید علاوه بر مشارکت در تامین ثبات امنیتی کشور و کمک به تسهیل در رشد و توسعه اقتصادی، بیش از گذشته برای دفاع و حفظ دستاوردهای قدرت منطقه ای ایران، در برابر هرگونه تهدیدات تجاوزگرانه آماده باشند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان