به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، مهرداد لاهوتی در حاشیه بازدید از عملیات سورتمه لنگرود اظهار داشت: ۹۵ در صد پروژه سورتمه در ابچالکی لنگرود که از مناطق بکر گردشگری هست توسط تیمهای آلمانی و ایرانی تکمیل شده  است .
وی افزود: احداث سورتمه در زمینی به وسعت ۵۰ هکتار در حال انجام است که  در این منطقه علاوه بر سورتمه احداث تله کابین، احداث هتل، ۸۰ باب ویلا جهت اقامت گردشگران، پارک ابی، پارک جنگلی، مجتمع اقامتی و ورزشی و دیگر امکانات پیش بینی شده است.


لاهوتی با تصریح بر اینکه تاکنون بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان اعم از خرید زمین و نصب دستگاه برای این پروژه هزینه شده است است گفت: پبش بینی می شود با بهره برداری این بروزها زمینه اشتعال ۱۰۰۰ نفر فراهم شود.


لاهوتی با بیان اینکه اقدامات اجرایی پروژه تله کابین آغاز زمین ایستگاه در ارتفاعات ابچالکی خریداری  و تجهیزات تله کابین تهیه و وارد کشور شده است گفت: سال آینده تله کابین لنگرود در ریل گردشگری قرار می گیرد ودر حال حاضر هیات اتریشی در حال حمل قطعات تله کابین به شهرستان لنگرود هستند.


نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در خصوص احداث فرودگاه برای هواپیما های سبک گردشگری گفت: منتظریم تا در یک جلسه ای با حضور استاندار گیلان  در کارگروه گردشگری این طرح به تصویب و عملیاتی شود.


وی افزود:سرمایه گذار این طرح هم یک شرکت وابسته به بانک شهر است که  ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای  آغاز پروژه در نظر گرفته است.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان