مهرداد بائوچ لاهوتی در گفت وگو با خبرنگار لنگرخبر با اشاره به خلاصه ای از لایحه بودجه سال آینده کشور اظهار کرد: دولت بودجه 368 هزار میلیارد تومانی به مجلس آورده بود که با اعمال تغییرات مجلس به 381 هزار میلیارد تومان افزایش .

 

وی با بیان اینکه کل بودجه سال 97 کشور 20 هزار میلیارد تومان تغییر داشته افزود: دولت در هدفمند کردن یارانه ها 37 هزار میلیارد تومان به مجلس پیشنهاد داده بود که در تغییرات بودجه در مجلس این رقم به 44 هزار میلیارد تومان تغییریافته است.

 

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 97 کل کشور گفت: 11 هزار میلیارد تومان نیز به عنوان افزایش پیش بینی کرده ایم که اگر تغییراتی در حامل های انرژی صورت بگیرد از این منابع استفاده شود.

 

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نگاه ویژه مجلس به بازنشستگان خاطرنشان کرد: سه هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در بودجه سال 97 کل کشور در نظر گرفته شده است.

 

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس با اشاره به اینکه بی عدالتی هایی در پرداخت حقوق وجود داشت که ما در کمیسیون تلفیق با اصلاحیات کارشناسی آن ها را برطرف کرده ایم تصریح کرد: طبق سنوات گذشته همه حقوق بگیران 10 درصد افزایش شامل حالشان می شد اما در قانون جدید افزایش حقوق برای مقامات را منع کرده ایم و کسانی که حقوق پایین تری دریافت می کردند تا 20 درصد افزایش حقوق و کسانی که حقوق بالاتری از یک حدی مشخص می گرفتند 10 درصد افزایش حقوق را برایشان منظور کرده ایم.

 

لاهوتی با اشاره به مالیات و معافیت های مربوط به آن بیان کرد: سقف معافیت مالیات در قانون جدید بالاتر رفته و به بالای 26 میلیون تومان افزایش یافته است.

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به بی عدالتی موجود در پاداش بازنشستگان گفت: در سنوات گذشته کسانی که حقوق بالاتری داشتند دریافتی آن ها کاهش یافته و به 7 برابر حداقل حقوق تقلیل یافته است.

 

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بودجه مربوط به اشتغال در سال آینده گفت: حدود 70 هزار میلیارد تومان را برای اشتغال برنامه ریزی کرده ایم تا سال آینده بتوانیم یک میلیون نفر شغل از آن ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان