به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، جبار کوچکی نژاد شامگاه پنج شنبه در گفت وگو با خبرگزاری فارس در رشت با ابراز نگرانی از آمار بالای مرگ ومیر در جاده های کشور اظهار کرد: یکی از عامل های اصلی در بروز تصادفات جاده ای ناایمن بودن جاده های کشور و غیراستاندارد بودن در ساخت آن ها است.

وی با اشاره به نقش خودرو در افزایش شمار جان باختگان جاده ای افزود: وجود خودروهای بی کیفیت و غیراستاندارد در کشور مزید بروز تصادفات جاده ای شده است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عامل رانندگان در بروز تصادفات جاده ای گفت: در بین جاده های کشور بعضاً رانندگانی هستند که به دلیل شرایط فیزیکی و روانی توانایی رانندگی را ندارند و سهمی بالایی در بروز سوانح جاده ای دارند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آب وهوا و نقش آن در بروز سانحه های جاده ای بیان کرد: آب وهوا و شرایط اقلیمی در استان های مختلف باعث می شوند تا برخی از نقاط کشور و جاده های آن غیر ایمن شوند.

کوچکی نژاد بابیان اینکه خودروهای غیراستاندارد و جاده های غیر ایمن بیشترین سهم را در تصادفات جاده ای دارند خاطرنشان کرد: متأسفانه تولید خودرو در کشور انحصاری است و باعث شده تا بسیاری از فاکتورهای کیفیت در آن نادیده گرفته شود.

وی بابیان اینکه می توان بازار را از خودروهای خارجی پر کرد و در ایمن سازی تلاش کرد تصریح کرد: واردات خودروهای خارجی درست است که به کیفیت و ایمنی اضافه می کند اما جان اقتصاد کشور را می گیرد و تولید و اشتغال کشور را از بین می برد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش تعرفه واردات خودرو به کشور افزود: سیاست هایی در رابطه با کاهش واردات خودروهای خارجی اعمال شده اما چون خودروهای داخلی توان رقابت ندارند همچنان خودروهای داخلی بی کیفیت تولید می شوند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان بر ضرورت ورود دولت در افزایش کیفیت خودروهای داخلی تاکید کرد و گفت: دولت باید به جای واردات خودرو فناوری و تکنولوژی های لازم را در افزایش کیفیت خودرو وارد کند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : جبار کوچکی نژاد

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان