افزایش 20 درجه ای دمای هوا در گیلان

۱۳۹۷/۰۱/۰۸ ۱۰:۰۱ چاپ کد خبر: 94754
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، بهمن کمانگر صبح امروز در گفت وگو با خبرگزاری فارس در رشت با اشاره به شرایط جوی استان در ساعات پیش رو اظهار کرد: نقشه های هواشناسی بیانگر نفوذ تدریجی توده هوای کم فشار از امروز به منطقه است.

وی با اشاره به شرایط دمای هوا استان در روزی های آینده افزود: دمای هوا در جلگه مرکزی، ارتفاعات و دامنه ها از امروز تا صبح جمعه 10 تا 20 درجه سلسیوس افزایش می یابد.

مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: در چند روز آینده وزش باد گرم به خصوص برای روز پنجشنبه و اوایل صبح جمعه در بعضی نقاط به ویژه ارتفاعات و دامنه ها شدید پیش بینی می شود.

کمانگر با تأکید بر اینکه ساکنان حاشیه جنگل ها و گردشگران از روشن کردن آتش و رها کردن آن در عرصه های جنگلی جدا خودداری کنند بیان کرد: مسافران اگر بنا به ضرورت آتشی روشن می کنند حتماً قبل از خروج از منطقه از خاموش بودن آن اطمینان حاصل نمایند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به افزایش دما و وزش باد گرم احتمال ذوب سریع برف ها در مناطق کوهستانی و افزایش دبی آب رودخانه ها وجود دارد تصریح کرد: در این مدت در پاره ای نقاط جلگه ای به ویژه در صبح ها و شب ها با توجه به مهیا بودن رطوبت نسبی، پدیده مه دور از انتظار نیست و با توجه به افزایش دما، بخش های مختلف کشاورزی نظیر گلخانه داران، پرورش دهندگان ماهی و مرغ داری ها تمهیدات لازم را به عمل آورند.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با تأکید بر اینکه مسئولان اقدامات لازم را جهت مقابله با حوادث احتمالی به عمل بیاورند افزود: بخش های مختلف اجرایی استان نظیر، مدیریت بحران، مدیریت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، فرودگاه، سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، سازمان بنادر و دریانوردی، مدیریت حمل ونقل، پلیس راه و راهور، فرمانداری ها و شهرداری ها، مدیریت منابع آب و برق و سازمان آتش نشانی با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم را به عمل آوردند.

 کمانگر بابیان اینکه مسئولان تمهیدات لازم را به عمل بیاورند گفت: مسئولان مربوطه توصیه های کارشناسی را صادر نمایند و هرگونه تغییر در نقشه های هواشناسی اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان