به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، سردار شهید حسین املاکی در شب عاشورا سال ۱۳۴۰، در خانواده ای مؤمن، مذهبی و کشاورز در روستای کولاک محله شهرستان لنگرود متولد شد.

وی پس از گذراندن دوران تحصیلی خود در سال ۱۳۵۸ موفق به اخذ دیپلم در رشته بهداشت محیط شد، علاقه حسین به ورزش او را به سوی ورزش کاراته و کشتی سوق داد و در این زمینه موفقیت های نیز کسب کرد.

شهید املاکی باروحیه ای مؤمن، کفر ستیزی و انقلابی به موج عظیم انقلاب پیوست و در این عرصه فعالیت زیادی برای به زانو درآوردن نظام منحوس پهلوی در منطقه داشت.

حسین با به ثمر رسیدن نظام مقدس جمهوری اسلامی به سبز جامگان این نهاد بر خواسته از متن امت اسلامی، سپاه پاسداران لنگرود پیوست و با تجاوز رژیم بعثی عراق به ایران اسلامی و تحمیل جنگی نابرابر به انقلاب نوپای اسلامی به همراه نخستین گروه از نیروهای اعزامی گیلان عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل به دیار خونین سرپل ذهاب و قصر شیرین شتافت.

ایمان، شجاعت، خلاقیت، تدبیر و توانمندی در حسین چنان عالی بود که توانست در کوتاه ترین زمان، توان رزمی خویش را تثبیت و مدتی بعد نیز وارد تیپ ۲۵ کربلا شود.

[gallery columns="1" size="large" ids="94763,94764,94765"]

ازآنجاکه شهید املاکی جوانی مؤمن، برومند، خلاق و بااستعداد بود، در مدت زمانی اندک توانمندی نظامی فوق العاده اش بر فرماندهان محرز شد و مسئولیت فرماندهی واحد اطلاعات و عملیات محور یکم لشکر ۲۵ کربلا را بر عهده او گذاشتند و او نیز نقشی فوق العاده در این سمت ایفا کرد.

خلاقیت حسین در ارائه شناسایی ها و طرح نظامی به قدری عالی و دقیق بود که گویا سال ها در دانشکده ها دروس علوم عالی نظامی و رزم آموخته بود، اما دانشگاه او ایمان به خدا و کلاس او جبهه و میدان ها نبرد با دشمنان اسلام و قرآن بود.

حسین پس از رشادت ها و دلاوری ها در عملیات های مختلف ازجمله ثامن الائمه و فتح المبین و بیت المقدس و رمضان و محرم، در سال 1361 بنا به سنت پیامبر اکرم (ص) ازدواج کرد اما هنوز بیش از 12 روز از پیمان مقدس ازدواجش نگذشته بود که به سوی جبهه های نور علیه ظلمت شتافت.

او هیچ تأخیری در جبهه های نبرد حق علیه باطل را بر خود جایز نمی دانست و ازدواج را هم عمل به تکلیف و حرمت نهادن به اصول و آرمان های مکتب غنی اسلام و احکام الهی می دانست و حاصل این پیوند مقدس یک پسر و دو دختر بود که از زندگی مشترک ایشان به یادگار ماند.

شهید املاکی در عملیات های متعددی چون والفجر مقدماتی، والفجر یک، والفجر چهار، والفجر شش، والفجر هشت، والفجر 9 و عملیات بدر نقش آفرینی فوق العاده ای ایفا کرد و بی تردید می توان عنوان کرد آن موفقیت ها مرهون شجاعت، خلاقیت، توانمندی و خدمات عالی سردار شهید حسین املاکی بود.

حسین در سال ۱۳۶۴ به تیپ قدس گیلان رفت و واحد اطلاعات و عملیات تیپ را تقویت کرد و بهترین طرح عملیاتی والفجر 9 را با توجه به شناسایی هایش در منطقه سلیمانیه ارائه، اجرا و به موفقیت های بزرگی رساند.

پس از عملیات والفجر هشت دیگر هم رزمان شهید املاکی مانند سردار مهدی خوش سیرت و حسن رضوان خواه در منطقه عمومی فاو به او پیوستند و فرماندهی گردان های پیاده تیپ قدس را بر عهده گرفتند و سردار حاج محمود قلی پور نیز رئیس ستاد تیپ قدس گیلان بود که باهمت بلند و شجاعت و دلاوری این دلاور مردان و سرداران گیلانی چنان تحولی در عملیات ها ایجاد شد که پس از عملیات کربلای دو در منطقه حاج عمران، به تعبیر مقام معظم رهبری، حماسه آفرینان لشکر قدس در کربلای دو کربلای دیگری آفریدند.

سردار حسین املاکی پس از انجام عملیات کربلای دو و کربلای چهاردر عملیات کربلای پنج با حفظ سمت، فرماندهی محور عملیاتی را در جزیره بوارین بر عهده گرفت و به شایستگی درخشید، به طوری که نیروهای لشکر وارد شهرک دوئیجی عراق شدند و حسین املاکی، پس از طی رشادت و رزم بی امان مجروح شد.

وی پس از بهبودی نسبی مجدد سوی جبهه های نبرد شتافت و با توجه به توانمندی نظامی عالی که داشت به عنوان فرمانده تیپ یکم لشکر قدس گیلان، به همراه گردان های رزمی، فرماندهی عملیات موفقیت آمیز نصر چهار، ارتفاع ژاژیله و شهر ماووت عراق را بر عهده گرفت و از چنگال بعثیان آزاد ساخت و به الطاف و عنایات الهی و توجه حضرت امام عصر (عج) و رشادت های رزمندگان دلیر اسلام به پیروزی های بزرگی دست یافتند.

شهید پس از انجام عملیات نصر چهار، به سمت قائم مقام لشکر ۱۶ قدس گیلان مشغول به خدمتگزاری شد و واحدها و گردان های لشکر را مهیای نبردی دیگر ساخت و در مأموریتی آسیب شدیدی دید و ناچار با بالگرد به بیمارستان انتقال یافت.

سردار شهید حسین املاکی طبق معمول پس از اندکی بهبودی مجدد عازم جبهه های نبرد شد و دوشادوش فرماندهی محترم لشکر، رزمندگان شجاع اسلام را در عملیات یاری کرد و آن قدر شجاع، خلاق، دلیر و بی باک بود که فرماندهان ارشد عراق نیز بر این امر معترف بودند.

سردار شهید حسین املاکی سرانجام در نهم فروردین سال 1367 در عملیات والفجر ۱۰ در منطقه عمومی سید صادق، شانه دری بر روی ارتفاعات بانی بنوک به همراه یاران و هم رزمان شهید محمد اصغری خواه فرمانده گردان کمیل، شهید دکتر محمد حبیبی پور، شهید سید عباس موسوی و دیگر دلاوران شجاع اسلام در اثر حمله ناجوانمردانه بمباران شیمیایی دشمنان بعثی به آرزوی دیرینه خود رسید و روح بلند و ملکوتی اش هم نشین عرشیان شد و پیکر پاک و مطهرش در میان انبوه آتش و حملات شیمیایی دشمن بر روی ارتفاعات بانی بنوک جاودانه شد.

[gallery columns="1" size="large" ids="94768,94767,94762,94766"]

*فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره سردار شهید حسین املاکی:

شهید املاکی شما، توی میدان جنگ که شیمیایی زدند و خودش هم در معرض شیمیایی بود، بسیجی بغل دستش ماسک نداشت، شهید املاکی، ماسک خودش را برداشت بست به صورت بسیجی همراهش! قهرمان یعنی این.

البته هر دو شهید شدند هم املاکی شهید شد و هم آن بسیجی شهید شد اما این قهرمانی ماند، این ها که از بین نمی رود؛ زنده اند هم پیش خداوند زنده اند، هم در دل ما زنده اند و هم در فضای زندگی و ذهنیت ما زنده اند.

انتهای پیام/


طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان