به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، سردار حسین سلامی عصر امروز در سی امین یادواره سردار شهید حسین املاکی در مسجد جامع لنگرود با اشاره به رمز ماندگاری انقلاب اسلامی اظهار کرد: امنیت و آرامشی که امروز در کشور وجود دارد مرهون خون شهدای انقلاب است.


وی با بیان اینکه شهدا طراز شخصیت ملت را مشخص می کنند گفت: شهید حسین املاکی متعلق به همه جهان اسلام و ملت بزرگ ایران است و خورشیدی است که از خطه گیلان طلوع کرده است.


جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه شهدا قهرمانان واقعی ملت هستند بیان کرد: همواره شخصیت ملت ها و جوامع توسط قهرمانان آن کشور تعین می شوند و شخصیت هایی هستند که در تراز یک جامعه هستند.


سلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران شهدای زیادی را تقدیم اسلام کرد افزود: ایران کهکشان و شهدا ستارگان درخشانی هستند که در این کهکشان می درخشند و برخی از شهدا نیز مانند خورشیدند که دیگر ستارگان حول محور آن می چرخند.


وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره شهید املاکی تصریح کرد: قطعاً زیباترین و پرمعناترین مفهومی که شهید املاکی را برجسته و درخشان می کند و ما را در پرتو آن شخصیت نورانی قرار می دهد کلام الهام بخش امام خامنه ای است که این شهید را قهرمان واقعی نامیدند.


جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه عظمت کار شهیدان تنها در روح بزرگ و وارستگی و از دنیا گسستگی و به خدا پیوستگی خلاصه نمی شود گفت: شهدا ما را از خطرناک ترین گردنه های کشور عبور دادند و کشور را از اشغال بیگانگان نجات و اقدامی علوی انجام دادند.


سلامی با تأکید بر اینکه شهدای انقلاب اسلامی با درس گرفتن از تاریخ حماسه ای بزرگ آفریدند خاطرنشان کرد: شهدای ما از تاریخ اسلام درس های بزرگی گرفتند و می دانستند که اگر امامت را تنها بگذارند ماجرای ضربت خوردن امام علی (ع) در مسجد کوفه یا مصیب کربلا تکرار خواهد شد.


وی با بیان اینکه شهدا انسان های هوشمند و با بصیرتی بودند گفت: شهید املاکی پرچم دار بصیرت بود و عقیده داشت که باید مقابل دشمن خدا ایستاد و هیچ راهی جز شکیبایی و توکل بر خدا نیست.


جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه انقلاب ایران ثابت کرد که باید به خدا و قدرت ایمان  متکی بود افزود: دفاع مقدس سناریوی از پیش تعیین شده استکبار برای کشوری  بود که به تازگی انقلاب کرده بود و متفکران جهان عقیده داشتند که استقلال و امنیت سیاسی بدون تکیه بر آمریکا و شوروی امکان پذیر نیست.


سلامی با بیان اینکه نظریه امام خمینی برنامه های استکبار را بر هم زد گفت: امام خمینی (ره) از کشوری که تنها از آن گورستانی از جهالت باقی مانده بود ملتی مستحکم و مقاوم در برابر دشمن ساخت که امروز به یکی از قدرت های جهان مبدل شده است.


وی هشت سال دفاع مقدس را طولانی ترین جنگ در تاریخ دنیا دانست و بیان کرد: تمام کشورهای دنیا باهم متحد شدند تا انقلاب را نابود و خود بر کشور حکومت کنند اما موفق نشدند و اگر آن روز پیروز نمی شدیم امروز شاهد حکومت کفار بر ملت ایران بودیم.


جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه کار شهدا تنها دل کندن از خانه، خانواده و دنیا نبود گفت: شهدا اعتبار دفاعی و بازدارندگی نیرومند برای کشور ایران ایجاد کردند و هر کشوری که بخواهد در مورد ایران فکر بدی به ذهنش بزند بامطالعه تاریخ ایران متوجه قدرت کشور می شود.


سلامی با بیان اینکه هنر شهیدان تنها در دوران دفاع مقدس خلاصه نمی شود افزود: آثار شهیدان مانند شهیدان کربلا برای آیندگان است چراکه این شهیدان از فرهنگ عاشورا الگو گرفته و جاوید شدند، اگر عاشورا نبود امروز نمی توانستیم مقاومت کنیم چراکه اکنون حجت بر ما تمام شده است.


وی با بیان اینکه برای ماندن و بقا باید روح جهاد و ایستادگی را در کالبد کشور و ملت زنده نگه داریم گفت: جنگ تنها به هشت سال خلاصه نشد و دشمن همواره ملت ایران را در زمینه های مختلف سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی مورد هجوم قرار می دهد.


جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به تحریم چهار دهه ملت ایران توسط آمریکا و اروپا افزود: اگر آمریکا و اروپا به اندازه ملت ایران محاصره می شدند طی مدت چند ماه فرومی ریختند اما ملت ایران همچنان روی پای خود ایستاده است.


سلامی با بیان اینکه دشمن همه جنبه های زندگی مردم ایران را موردحمله قرار داده است افزود: دشمنان از طریق ماهواره و فضای مجازی شبانه روز در حال تولید برنامه علیه ایران هستند تا جوانان را از غیرت، مسجد، نماز، تاریخ و افتخارات این کشور دور کند و تفکر خود را بر ذهن جوانان ایران قرار دهد.


وی با اشاره به پیشرفت های صلح آمیز هسته ای توسط جوانان ایران بیان کرد: آمریکا و اروپا پیشرفت های صلح آمیز هسته ای ایران را موردحمله قرار می دهند درحالی که خود دارای ذخایر نامحدودی از سلاح های هسته ای هستند.


جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ملت ایران تصمیم گرفته است مسیر پیشرفت را ادامه دهد اظهار کرد: شهدا به ما یاد دادند که ارزش جان از عزت انسان بالاتر نیست و باید برای دفاع از انقلاب و اسلام با توکل بر خدا در برابر دشمن ایستادگی کنیم.


سلامی با بیان اینکه دشمن هیچ گاه از کینه توزی علیه ایران دست برنمی دارد افزود: قدرت امروز ایران به حدی رسیده است که می تواند اراده خود را بر دیگر کشورها تحمیل کند.


وی با بیان اینکه اسلام نفس استکبار را گرفته است گفت: امروز گستره اسلام باقدرت انقلاب و ولایت فقیه به حدی رسیده که ایران را به قطب بزرگ قدرت دنیا تبدیل کرده است.


جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به نام گذاری سال حمایت از کالای داخلی توسط رهبر انقلاب تصریح کرد: حمایت از کالای ایرانی پاتک جمهوری اسلامی به تحریم کنندگان کشور است و همه مردم و مسئولان باید در این راستا گام بردارند تا شاهد رونق اقتصادی کشور شویم.


سلامی با تأکید بر اینکه امروز عده ای هم نوا با دشمن به دنبال ناامیدی ملت ایران هستند افزود: این سناریو از پیش تعیین شده استکبار علیه ایران است البته در کشور مشکلاتی وجود دارد که کسی منکر آن نیست اما حل این مشکلات کار دشواری نیست.


وی با تأکید بر اینکه هیچ مشکلی حل نشدنی نیست گفت: ملت ایران راه سعادتش را در گسترش شعاع قدرت اسلام و انقلاب ایران می داند و ایستادگی و پایبندی مردم به انقلاب را هرساله در راهپیمایی 22 بهمن مشاهده می کنیم.


انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان