حجت الاسلام سید جواد سلیمانی شامگاه شنبه در گفت وگو با خبرنگار لنگرخبر با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در این شهرستان اظهار کرد: مراسم معنوی اعتکاف مصادف با ۱۳ رجب هم زمان با مساجد سراسر کشور در شهرستان لنگرود نیز آغاز شد که مؤمنان خداجو با شرکت در این سنت حسنه به عبادت و خودسازی می پردازند.

 

وی با بیان اینکه 526 نفر در مراسم اعتکاف معنوی در لنگرود شرکت کردند گفت: از این تعداد 235 نفر از معتکفان را آقایان و 291 را خانم ها تشکیل می دهند که در سه مسجد این شهرستان معتکف هستند.

 

رئیس ستاد اعتکاف شهرستان لنگرود با بیان اینکه مسجد جامع برای آقایان و مساجد شهدا (امینی) و مسجد فاطمه الزهرا (س) برای خانم ها در نظر گرفته شده است افزود: 62 نفر نیز به عنوان عوامل اجرایی ستاد اعتکاف در این مساجد مشغول خدمت به معتکفان هستند.

 

امام جمعه لنگرود با اشاره به حضور و اشتیاق جوانان و نوجوانان برای شرکت در فریضه اعتکاف بیان کرد: خوشبختانه در هرسال شاهد حضور بیشتر جوانان در مراسم معنوی اعتکاف هستیم که لازم است با توجه به ظرفیت موجود برای افزایش اطلاعات دینی و معنوی جوانان تلاش شود.

 

وی با اشاره به برنامه های ستاد اعتکاف شهرستان لنگرود تصریح کرد: بیان معارف دینی، حلقه های معرفت، سخنرانی درباره مسائل اجتماعی و اخلاقی، خواندن دعا، مداحی و غیره ازجمله برنامه های پیش بینی شده در مراسم اعتکاف امسال است.

 

سلیمانی با بیان اینکه کلیه هزینه های اعتکاف توسط خیرین تأمین شده است گفت: افراد خیری که علاقه مند برای کمک به پذیرایی از معتکفان هستند می توانند به دفتر ستاد اعتکاف در مسجد جامع لنگرود مراجعه کنند.

 

به گزارش لنگرخبر، آیین معنوی اعتکاف سیزدهم رجب هم زمان با ایام البیض آغاز می شود و معتکفان تا غروب پانزدهم رجب در مساجد با روزه داری، خواندن دعا و قران و نماز، به راز و نیاز با پروردگار خود می پردازند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان