به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، محمد دادرس دقایقی پیش در گفت وگو با خبرگزاری فارس در رشت با اشاره به وضعیت آب وهوای گیلان در روزهای آتی اظهار کرد: نقشه های هواشناسی بیانگر کاهش ناپایداری ها و قطع بارش از اواخر وقت امشب در منطقه است.  

وی با اشاره به اینکه از صبح فردا افزایش دما در استان پیش بینی می شود افزود: طبق آخرین گزارش های رسیده از ایستگاه های هواشناسی امروز شهرستان لاهیجان با دمای 11 درجه سانتی گراد گرم ترین و جیرنده با یک درجه سانتی گراد سردترین منطقه استان بود.

 

سرپرست اداره کل هواشناسی استان گیلان با بیان اینکه پدیده مه صبحگاهی فردا برای برخی مناطق استان پیش بینی می شود گفت: با توجه به نقشه های هواشناسی، آسمان استان گیلان در اوایل صبح روز طبیعت در برخی مناطق ابری تا نیمه ابری با احتمال مه صبحگاهی پیش بینی می شود که به تدریج از مقدار ابرها کاسته شده و همچنین دمای هوا نیز به صورت نسبی افزایش می یابد.

 

دادرس با اشاره به میزان بارش ها در دو روز اخیر در استان بیان کرد: بیشترین میزان بارش ها از شهرستان انزلی با 3.5 میلی متر و شهرستان رودسر با 2.4 میلی متر گزارش شده است.

 

وی با بیان اینکه نقشه های هواشناسی نشان دهنده تضعیف تدریجی سامانه بارشی در منطقه است تصریح کرد: ارتفاع موج دریا در روز طبیعت بین 0.2 تا 0.6 متر پیش بینی می شود اما از عصر روز سه شنبه ارتفاع موج به تدریج زیاد شده و روند افزایش ارتفاع موج تا چهارشنبه ادامه می یابد.

 

سرپرست اداره کل هواشناسی استان گیلان بابیان اینکه مسئولان تمهیدات لازم را به عمل بیاورند گفت: مسئولان مربوطه توصیه های کارشناسی را صادر نمایند و هرگونه تغییر در نقشه های هواشناسی اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان