به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، سیزدهم فروردین ماه در تقویم ملی کشور به عنوان روز طبیعت نام گذاری شده است که مردم بعد از دیدوبازدیدهای نوروزی، آخرین روز تعطیلات را در کنار خانواده و دوستان خود در طبیعت سپری می کنند.

 

در این روز نیز خانواده های لنگرودی از اول صبح تا شامگاه، آیین های مختلفی را برای گذراندن یک روز شاد همراه با خانواده خود در طبیعت انجام می دهند.

 

کباب یکی از غذاهای ساده و شاید گرانی است که پای ثابت سفره ها در آیین ها و تفریحات ایرانی ها است و کاهو سکنجبین، آجیل و تنقلات نیز به عنوان عصرانه استفاده می شود.

 

یکی از آداب ایرانی ها تعارف به همسایه است که در روز طبیعت نیز از غذای خود به دیگران تعارف می کنند تا از این طریق شادی را بین همه مردم تقسیم کنند و آخرین روز تعطیلات نوروز را در کنار یکدیگر به خوشی بگذرانند.

 

البته خوی  مهمان نوازی گیلانیان و مردم لنگرود زبانزد عام و خاص است که شاید علاوه بر جاذبه های گردشگری و طبیعت دل نشین در گیلان، اخلاق خوش مردم این خطه است که در هرسال شاهد افزایش حضور مسافران در شمال کشور هستیم.

 

طبیعت  و جاذبه های طبیعی نعمتی خدادادی است که در حفظ آن نیز اسلام تأکیدات زیادی دارد و همه مردم به این معتقد هستند که طبیعت صرفاً محدود به زمان خاصی نیست و باید با نگه داری و استفاده درست، آن را برای آیندگان حفظ و منتقل کنیم.

البته برخی افراد نیز وجود دارند که شاید به دلیل حواس پرتی زباله خود را در طبیعت رها و یا پس از اتمام کارشان آتش را خاموش نکنند و خوب است در راستای کمک به همنوع خود و طبیعت، اگر شاهد چنین مواردی بودیم در جمع آوری زباله و خاموش کردن آتش نیز اقدام کنیم.

 

متأسفانه در چند سال اخیر شاهد تخریب جنگل و منابع طبیعی و تخریب محیط زیست هستیم که باعث کاهش زمینه سلامت در انسان ها و کمبود جاذبه های تفریحی نیز می شود، طبیعتی که برای ما به وجود آمد و بابی احتیاطی با دست های خودمان آن ها را تخریب می کنیم.

 

قطعاً هیچ کسی در خانه خود بی تفاوت نیست و اگر زره ای زباله در محیط خانه ببیند نسبت به تمیز کردن آن اقدام می کند و شاید اگر طبیعت را نیز جزو خانه خودمان بدانیم کمتر شاهد تخریب محیط زیست باشیم.

 

لنگرود باوجود جاذبه های تفریحی و گردشگری فراوان نظیر کوه، دریا، جنگل و جاذبه های تاریخی و غیره در طول سال پذیرای هزاران گردشگر از نقاط مختلف کشور و توریست است که به نظر می رسد از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده است.

 

وجود آثار تاریخی نظیر پل خشتی، خانه منجم باشی، حمام تاریخی فشکالی، منزل دریا بیگی، بقعه آقا سید حسین و غیره در لنگرود می تواند به عنوان ظرفیتی برای درآمدزایی برای شهرستان باشد که تاکنون مشکلات حقوقی و عدم مدیریت صحیح و کمبود بودجه مواردی بود که بر سر راه قرارگرفته است که موجب شد تا آثار تاریخی شهرستان به دست فراموشی و تخریب سپرده شود.

 

پارک فجر لنگرود، لات محله کومله، سواحل چاف و چمخاله، کوهپایه های اطاقور و امامزادگان در شلمان و دیگر نقاط مختلف شهرستان مکان هایی است که مردم و مسافران به عنوان سیزده به در از آن ها استفاده می کنند.

 

منطقه توریستی لیلاکوه  ، پارک جنگلی بلوردکان، پارک جنگلی خرما و مریدان، منطقه ییلاقی هلو دشت، غار لیارو و استخر کومله و ملاط نیز از دیگر جاذبه های گردشگری شهرستان محسوب می شود.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان