به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، حجت الاسلام والمسلمین احمد پروایی در گفت وگو با خبرگزاری فارس در رشت با اشاره به انتصاب حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی به عنوان نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه جدید رشت اظهار کرد: حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی از چهره های مؤدب و مُخَلّق و باشخصیت گیلان است و انتخاب وی از انتخاب های بجا و درست بوده است.

وی استفاده از تمامی ظرفیت نخبگان گیلان در جهت پیشبرد ارزش های اسلامی را از انتظارات مردم گیلان برشمرد و افزود: لازم است نماینده ولی فقیه در گیلان با نخبگان علمی و عالم استان گیلان بیشتر مشورت کند و درصدد رفع مشکلات استان ازجمله مشکلات فرهنگی باشد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گام های بلند برداشتن در جهت مسائل فرهنگی را از وظایف نماینده ولی فقیه برشمرد و تصریح کرد: به عنوان عضوی از مردم استان از نماینده ولی فقیه جدید در گیلان تقویت و مدیریت انقلابی حوزه های علمیه، تربیت طلبه های عالم، ملّا و فاضل، رونق دادن و تقویت نماز جمعه با ارتباط گیری مؤثر و مداوم با جوانان انقلابی و مردم، بها دادن به جوانان ارزشی، ولایی و انقلابی و به کارگیری از ظرفیت های آن ها و جبران خلأهای معنوی و اخلاقی احساس شده درگذشته را خواستار هستیم.

حجت الاسلام پروایی بر مشورت و استفاده از تفکر و اندیشه نخبگان توسط نماینده ولی فقیه جدید در گیلان تاکید کرد و گفت: استان گیلان از عالمان، روحانیت و نخبگان انقلابی و ولایی فراوانی برخوردار هست که احساس می شود باید بیشتر از آن ها استفاده شود.

وی بابیان اینکه ارتباط مؤثر و مداوم با ائمه جمعه شهرستان ها یکی دیگر از انتظارات مردم از نماینده ولی فقیه جدید در استان است افزود: ائمه جمعه در شهرستان ها نزدیک ترین اشخاص به مردم هستند و مشکلات آن ها را از نزدیک درک می کنند و جا دارد از طریق ائمه جمعه بر مسائل و مشکلات در شهرستان ها احاطه داشته باشند.

عضو گیلانی مجلس خبرگان رهبری همچنین از زحمات چندین ساله حجت الاسلام قربانی به عنوان نماینده ولی فقیه در گیلان تقدیر کرد و گفت: سنگر نمایندگی ولی فقیه در گیلان بسیار حساس و خطر است و امیدواریم حجت الاسلام فلاحتی در این سمت موفق شود.

حجت الاسلام پروایی روحیه اخلاق مداری و تواضع در حجت الاسلام فلاحتی را عاملی برای موفقیت وی برشمرد و بیان کرد: باروحیه ولایی، مردمی و انقلابی که از حجت الاسلام فلاحتی سراغ داریم قطعاً اسباب رضایت مردم را فراهم خواهد کرد.

وی همچنین بر تعامل و همکاری مسئولان استان با نماینده جدید ولی فقیه در گیلان تاکید کرد و گفت: همه مسئولان باید دست به دست هم دهند و برای برنامه های فرهنگی، علمی، انقلابی و سیاسی حجت الاسلام فلاحتی همت کنند تا گیلان استانی نمونه و موفق درزمینه های مذکور باشد.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان