مهرداد بائوج لاهوتی در گفت وگو با خبرنگار لنگرخبر، تحقق شعار سال را نیازمند اراده همه جانبه دانست و اظهار کرد: دولت باید نگاه به واردات را به کشور در جهت حمایت از کالای ایرانی کاهش دهد.

 

وی افزود: نباید تمام توجه ما به خرید ملت از کالای ایرانی معطوف شود اما از سوی دیگر دولت در جهت واردات محصولی که در داخل تولید می شود گام بردارد.


 

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سالانه حدود 80 دلار واردات اعم از قاچاق و رسمی کالا وارد می شود و این مقدار در پایان سال باید حداقل به نصف کاهش پیدا کند گفت: اگر دولت بتواند 50 درصد واردات خود را در سال جاری کاهش دهد منجر به تولید کالای داخلی خواهد شد و نیاز داخلی را رفع می کند.


 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اقدام عملی در خصوص کاهش واردات بیان کرد: متأسفانه در حرف دولت در تلاش است تا واردات را کاهش دهد اما در عمل این مهم تاکنون رقم نخورده است.


 

لاهوتی بابیان اینکه بیشتر کالای قاچاق از مرزهای رسمی وارد می شوند تصریح کرد: منشأ قاچاق کالا در کشور کوله برها نیستند ورقمی که از قاچاق کالا نیز اعلام می شود 12 میلیارد دلار نیست بلکه همه می دانیم که واردات کالای قاچاق به بیش از 25 میلیارد دلار می رسد.


 

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس با اشاره به اینکه جدای از نقش مردم، تولیدکنندگان نیز در تحقق شعار سال سهیم هستند خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان باید در خود اراده ای ایجاد کند تا محصولاتی باکیفیت تری تولید کند.


 

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نباید تحقق شعار سال به برگزاری همایش و سمینار معطوف شود تصریح کرد: صورت مسئله مشخص است و باید ابتدا واردات کالاهایی که تولید آن در داخل صورت می گیرد منع شده و سپس مردم نیز در جهت حمایت از اقتصاد خانواده و اشتغال جوانان از کالای ایرانی حمایت کنند.


انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان