به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، آیت الله زین العابدین قربانی عصر امروز در آیین تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت در سالن غدیر استانداری با اشاره به بهار و زنده شدن بعد از موت طبیعت اظهار کرد: با آغاز بهار و نزول بارش های آسمانی سرسبزی همه جا را فرامی گیرد اما این سبزی پایدار نیست و با وزش باد از بین می رود.

وی با تشبیه بهار و مسئولیت در دنیا افزود: مسئولیت ها در این دنیا همیشگی نیست و زودگذر هستند و علاوه بر زودگذر بودن بر غره انسان نیز افزوده می شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه باید از فرصتی که به انسان داده شده درست استفاده شود گفت: 85 سال از عمر من گذشته که حدود 70 سال آن را طلبه بوده و هستم و 65 سال آن را درراه تبیین دین و مبارزه با استکبار و پیروی از امام و رهبری گذرانده ام.

نماینده سابق ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به پشت سر گذاشتن دوران سخت قبل از انقلاب گفت: در دادگاه های قبل از انقلاب به دلیل تبلیغ امام محاکمه شدم درحالی که هیچ کس سلام ما را جواب نمی داد اما با پیروزی انقلاب اسلامی دوران بهار ما آغاز شد و توانستیم به جامعه خدمت کنیم.

آیت الله قربانی به تشریح دلیل استعفا خود از مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: در آن زمان کتب هایی در خصوص وهابیت نوشته و توزیع شده بود که به دلیل کمبود وقت از نمایندگی مجلس استعفا کردم و مشغول به نوشتن کتاب در جواب کتب وهابی شدم.

وی با اشاره به ناتوانی در اقامه نماز جمعه گفت: دو بار در ایراد خطبه ها حالم به هم خورد و در پی آن نامه ای به رهبری نوشتم و از عجز خود در اقامه نماز جمعه اطلاع دادم و الحمدالله عالمی دانشمند در تصدی نمایندگی ولی فقیه در استان منصوب شده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری خواستار وحدت گرایی و لزوم تعامل همه جانبه از سوی نماینده ولی فقیه جدید در استان شد و گفت: استان بیش از هر چیزی دیگری نیازمند تعامل و وحدت همه جانبه است.

آیت الله قربانی با اشاره به مشکلات اقتصادی و اشتغال در استان گیلان گفت: تاکنون 627 خانه محرومین برای شهروندان رشت با همکاری خیرین و نیکوکاران در شهر رشت ساخته ام و لازم است گره های اقتصادی در گیلان به همت همه جانبه باز شود.

وی با اشاره به ساخت فاز نخست حوزه علمیه امیرالمومین (ع) رشت گفت: باید در گیلان طلابی تربیت شوند که پیرو راه آیت الله بهجت باشند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کسی مرا از نمایندگی ولی فقیه برنداشته گفت: من به مقام معظم رهبری از عجز خود در اقامه نماز جمعه نامه نوشتم و رهبری هم پذیرفت و کناره گیری ما موافقت کرد.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : آیت الله قربانی

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان