به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، شهید سیروس ضمیریان در دهم اسفند 1339 در خانواده ای مؤمن و مذهبی در شهرستان رشت دیده به جهان گشود.  

وی تحصیلات ابتدایی و سپس مقطع راهنمایی و دبیرستان را در مدارس شهرستان رشت با موفقیت چشمگیری گذراند و در رشته فرهنگ و ادب موفق به اخذ دیپلم شد.

 

او جوانی بانشاط و شاداب بود که در رشته های ورزشی هندبال و بسکتبال مهارت بالایی داشت و در مسابقات استانی نیز موفق به کسب رتبه شد.

 

سیروس دارای روحیه جوانمردی، حسن خلق و نسبت به مسائل اخلاقی و مذهبی بسیار مقید بود و با این روحیه به تنهایی عامل اتحاد و همبستگی تیم های ورزشی استان شد و توانست با حفظ همبستگی تیم ها در مسابقات کشوری تهران، گیلان را به عنوان تیم برتر و برگزیده معرفی کند.

 

وی شخصیتی داشت که برای همه افراد ارزش و احترام قائل می شد و پدر و مادر نیز جایگاه خاصی نزد سیروس داشتند و او سعی داشت با مشورت با پدر از تجربیات گران بهایش بهره ببرد.

 

پدر سیروس از مداحان اهل بیت (ع) بود و او از پدر الگوی مناسبی برای خود برگزیده بود و گاهی مانند پدر در ایام شهادت اهل بیت (ع) به ذکر مصیبت و مداحی می پرداخت.

 

او اوج جوانی اش با حرکت طوفانی مردم مسلمان ایران علیه حکومت ستم شاهی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) تقارن داشت و خود نیز که جوانی متدین بود از این موقعیت معنوی نهایت استفاده را کرد.

 

وی با شرکت در راهپیمایی ها و توزیع نوار و اعلامیه حضرت امام خمینی (ره) نقش مؤثری در بیداری مردم گیلان داشت و شبانه روز در به زانو درآوردن و سرنگونی حکومت جور و ستم تلاش و فعالیت می کرد.

 

سیروس بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی که به مقصد و مرادش رسیده بود برای حراست و پاسداری از دستاوردهای انقلاب به عضویت کمیته انقلاب اسلامی درآمد و پس از مدتی با تشکیل سپاه پاسداران و مشورت با پدر، برای رسیدن به مقاصد عالی خود وارد سپاه شد.

 

او به عنوان مربی آموزش نظامی به صورت شبانه روز برای خدمت به نظام جمهوری اسلامی در سپاه تلاش و کوشش کرد و با ایجاد تشنج و درگیری توسط گروهک های وابسته به آمریکا و شوروی سابق ازجمله منافقین و کمونیست ها در شهرستان لنگرود، از سوی سپاه رشت به سپاه لنگرود مأمور شد که با تلاش شبانه روزی سپاهیان توانستند امنیت را در این شهر برقرار کند.

 

سیروس با آغاز آهنگ جنگ نابرابر دشمن بعثی عراق به همراه تعدادی از جان برکفان پاسدار، تحت سرپرستی سردار حاج محمود قلی پور به منطقه سرپل ذهاب اعزام شدند و با حداقل امکانات جنگی با دشمن تادندان مسلح شجاعانه جنگیدند.

 

شهید سیروس ضمیریان سرانجام پس از رشادت های فراوان درنبرد با مزدوران بعثی سرانجام در تاریخ 13 مهر 1359 با اصابت ترکش خمپاره دشمن متجاوز به ناحیه سر در منطقه سر پل ذهاب به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش به همراه هم رزمان شهید پس از تشیع باشکوه امت حزب الله رشت در گلزار شهدای این شهرستان به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان